Gisteren al redde ik een jonge ekster uit de klauwen van een kat. Gewapend met een gootsteenontstopper (eerste wat ik zag) heb ik de kat het erf afgemept wat nog niet makkelijk was, hij was vastbesloten het jong te grijpen.
Daarna zat het jong midden op mijn terras bij het huis en wilde maar niet weggaan. Lastig hoor! Ik moest was ophangen maar poeh, heb je weleens vader en moeder ekster in een duikvlucht boven je hoofd gehad? Die beschermen het jong vrij agressief! Dus maar even gewacht en met zachte hand (weer de gootsteenontstopper) het jonge ekstertje de tuin ingebonjourd zodat ik het terras weer voor mezelf had.
Nu net: Een hoop lawaai buiten, en ja hoor, weer een kat op het erf. Vader en moeder in duikvlucht in de aanval richtig kat. Dat jong zit hier nog ergens, ik denk achterin bij de regenton, als ik naar achter loop beginnen vader en moeder luid te schreeuwen. Ik zal opletten!
Is het normaal dat die jonge eksters niet vliegen? Hij zit echt te zitten en doet verder niet veel. Of zou hij gewond zijn?
Gr. Margriet.