en ik dus denken dat je een GROTE bloempot bedoelt….
Ik zit dus met hetzelfde probleem. In mijn kunstof bloempotje, dat ik voor een habbekrats meekreeg toen ik via marktplaats iets kocht, heb ik om een idee te krijgen van de hoeveelheid benodigde aarde reeds 3 ongeopende zakken van 40 liter laten verdwijnen, ik ben bang dat ik er 4 nodig ga hebben….
Mijn plan is om dat ding in een lekker kleurtje te verven en er dan een min of meer definitief plekje voor te zoeken. Piepschuim lijkt me best een goed idee, maar dat heb ik niet voorhanden, stoeptegels wel! Er gaat dus een lekker stapeltje stoeptegels op de bodem. Dat ie daarna niet meer te tillen is vind ik niet zo erg.
Met de kamerplanten heb ik ook af en to zo'n probleem (in het klein) opgelost door onderin een omgekeerd bloempotje of plantenschotel of combi te leggen, en dan het potje met de plant er op, werkt prima.
Bloempotjes onderin en daar aarde op doen, lijkt me een minder goed plan. De aarde zal dan toch langzamerhand in de potjes zakken, waardoor de boel verzakt, of de potjes blijken niet bestand tegen het gewicht van natgeregende aarde. Misschien kun je er wel omgekeerde stenen potjes in zetten waaroverheen je worteldoek legt.
Succes ermee!
Ogla