zwerfalg

• carla

We hebben een grote natuurlijke vijver (omtrek 65 meter), diepste gedeelte 1,50m.

We hebben last van zwerfalgen. Een potje van ruim 30 euri voor vijvers met 25 kub water biedt geen soelaas, een UV lampje zal bij dit formaat ook niet helpen. Zuurstofplanten staan er meer dan genoeg

Zijn er nog tips ?

• Katinka

Je bedoelt van die groene, schuimige plakkaten die op het water drijven (dat zijn wieren)? Of heb je ‘groene soep’ (zweefalgen)?

• Marian

Is je vijver 25 kuub?

Dan helpt een lamp wel eventueel, maar je moet het aantal watt's van de lamp aanpassen aan de grootte van de vijver.

Heb je vissen?

En als je vissen hebt, is het heeeeel moeilijk om je vijver schoon te houden, ondanks het aantal zuurstofplanten.

Ik denk dat ik het nu gevonden heb, wij hebben sinds kort een biologisch middel, en ik denk dat het helpt.

Elke 3 weken een schepje in de vijver, en het water is hartstikke helder,ondanks de warmte van de laatste weken, want daar zie je het 't beste aan. Met warm weer worden de vijvers meestal troebel.

zelfs de troep die de vissen produceren wordt minder.

Komt niet van het TC, maar van een bedrijf die ook levert aan zwembaden en meren in Zwitserland.

• ria mulder

ik heb ook veel last van zweef alg ,kan je mij het adres geven van dat spul.dan kan ik het bestellen.vr groeten Ria

• Marian

Het heet Pond Saver, en ik heb een email adres waar je naar toe kan mailen om de dichtsbijzijnde verkooppunten op te vragen.Het is:

officenl@planthealthcare.com

Het bedrijf heet Plant Health Care B.V. Tel: 073 656 26 95

Sorry voor de late reactie, maar had over je berichtje heen gekeken