Ik steek naast elke steel van de pioenen gewoon een stokje, net zo lang tot aan de bloem, als je dat niet doet, en met een ring of zo werkt, dan knakken ze nog met veel regenval.
Ik vind het niet echt storend, je kan de vorm van het struikje/bosje aanhouden door de stokjes wat schuin weg te steken.
En geen dikke joekels van stokken natuurlijk.
Voor de annabellen heb ik de tip van vorige week of zo aangehouden.
Op verschillende plaatsen tussen en rondom de struik bamboestokken steken, en dan met draad( ik pak altijd visdraad, dat zie je niet) kris kras van stok naar stok van laag naar hoog draadjes spannen, en het werkt perfect,
Ik heb een paar struikjes nog niet gedaan en die hangen al helemaal uiteen en degene die ik al wel gedaan heb, staan nog mooi recht.
Wel van het begin af aan hoog genoeg doen, zodat ze mooi tussen die draden door kunnen groeien,
Bij papavers steek ik altijd zo',n klein dun stokje wat aan de komkommers zit als je die koopt. Het is ongeveer 40/50 cm lang, en dat bind ik onderaan de steel van de papaver, en dan valt die niet meer om, en je ziet het niet omdat het maar een klein en dun stokje is, daar valt het blad overheen, en het geeft de bloemstengel net genoeg steun om niet om te vallen met een regenbui.