eenzaam klaproosje

• Hinke

Eenzaam klaproosje in de berm, net ontkomen aan het grote mes van de maaiers:-)

• VleerKipje

Wat lief, maar wel een beetje zielig :-)

Leuke foto!

• Hinke

Ja zielig hè:-) Als mijn klaprozen (deze zal ook wel uit mijn tuin komen) uitgebloeid zijn ga ik de knoppen maar even boven de berm leeg schudden. Heb dat al eens met een andere soort gedaan maar dat is niets geworden. Misschien deze gewone rode wel:-)

Hinke.

• paula

Klaprozen zijn cultuurvolgers (geloof tenminste dat het zo heet) dat wil zeggen dat ze het beste kiemen op braak terrein, vandaar dat ze vroeger ook tussen het koren groeiden. Dat was immers pas geploegd. Dus ik denk dat het strooien van zaad niet veel uithaalt als je dat in het gras doet. Maar ik vind het wel een leuk idee. :)

Paula

• Hinke

In de zomer maaien ze de hele berm weer, vandaag hebben ze alleen de strook direct aan de weg gedaan. Misschien moet ik er na het maaien dan even met een grove hark of zo doorheen en dan zaaien, weet niet of dat wat wordt, maar proberen kan altijd:-):-)

Hinke.

• carin

Klaprozen zijn inderdaad planten die je alleen ziet als er flink in de grond gewoeld is. Ik kom iedere dag over een weg die flink opgehoogd is en waarbij dus veel zand aangevoerd is. Nu is het één groot klaprozenfeest, maar volgend jaar staan er waarschijnlijk nog een paar en dan is het voorbij. Carin