stamroos

• marian k

Nu we het de hele tijd over rozen hebben,is mijn vraag de volgende.Ik wil graag een witte stamroos kopen.Wat kunnen jullie me adviseren?

• janet

je zou schneewitchen kunnen overwegen, schijnt probleemloos te zijn. Ik had nog even gekeken op de site waar ik altijd mn rozen koop maar t aanbod van witte stamrozen is niet zo groot als andere kleuren.

• M.Kaus

Dank je wel Janet .Dan ga ik die kopen .Mag ik je nog vragen welke site het is.Ik heb vorig jaar rozen in Lottum gekocht, en die doen het geweldig.In augustus is daar trouwens het rozenfestival .Wat eens in de 2 jaar gehouden word.Ik denk dat ik ze daar weer koop.

• Nina

Nou, er zijn genoeg witte rozen op stam. Swanny, Kent, de witte variant van The Fairy, Maria Mathilda en vast nog veel meer. In principe kunnen alle rozen op stam gekweekt worden. In een Zeeuwse tuin zag ik eens een aantal Clamis Castle op stam. Speciaal door de Wilde gekweekt.

Nina

• janet

de site kan je vinden op de rozenstartpagina, onder tuincentrum van Lottum.

de kwaliteit is inderdaad uitstekend evenals de service. schneewitchen heeft mijn buurvrouw en die doen t geweldig terwijl zij er geen bal aan doet, ik pak ze altijd netjes in tijdens de winterperiode, geef mest en water etc. maar kennelijk als je t maar laat gaat t ook goed?! groet janet

• Marian

Schneewitchen is echt mooi zuiver wit, bloeit goed door totdat het vriest. Is gewoon heel gemakkelijk. Doet het zelfs onder slechte omstandigheden ( droog , geen zon) alleen wel wat minder.

• janet

er zijn inderdaad wel witte stamrozen alleen viel mij op dat er in de andere kleuren gewoon meer keus is en wit vind ik lastig omdat de bloemen toch eerder verregenen. de stamrozen die ik bij genoemde kweker gekocht heb zijn veel hoger (1,60) als de meeste anderen die te koop staan en ze doen t fantastisch. Ik heb al bij vele rozenkwekers (behalve die uit zeeland heb ik ze allemaal al gehad) rozen gekocht maar deze springt er echt uit. Ik weet dat ik geen reclame mag maken maar als je een goede ervaring hebt dan is dat toch goed om die met anderen te delen.

groet Janet

• M.Kaus

Helemaal met je eens Wij wonen hier helemaal niet zo ver van Lottum af .Ik ga de rozen dus zelf halen .De site heb ik trouwens al gevonden.Groetjes Marian

• janet

Bofkont dat jij zo dichtbij woont, hier in de buurt geen goede kweker te vinden daarom bestel ik rozen altijd via internet. wellicht dat ik van de zomer toch eens een dagje ga kijken daar. succes met je aankopen