Aantal bloemen op clematis

• Hibiscus

Ik heb diverse clematissen in de tuin staan. Ik vind echter de bloei van de groot-bloemigen enigszins tegenvallen als ik vergelijk met andere tuinen. 3 tot 4 bloemen op een plant van 2 meter hoog. Hoe kan ik de clematis stimuleren ietsie meer bloemen te maken ? De klein-bloemigen (klokjes) doen het wel erg goed.

• Brigitte Verkuijl

hier ook grootbloemigen en die vallen ook tegen. Ville de lyon moet nog komen maar nog geen knop te zien en de dr.Ruppel valt qua kleur tegen is een beetje de kleur lila vh pb ipv mooi roze…

• ann

Hier staan er een stuk of dertig bloemen op de grootbloemige.Er staat een Hagley Hybrid bij die maar een drietal bloemen heeft.

Ann

• paula

Hier wil de President (had hem gekocht als Multi Blue maar nadat ik hier een foto plaatste bleek het de President te zijn) niet hoger worden dan zo'n 80 cm. Had daar 4 bloemen in. Nu doet ie niks meer.

Paula

• cowi

Ik heb deze hagley hibride verleden jaar gekocht toen was het niks.Nu heeft deze plant vele knoppen en prachtige bloemen,en het gaat maar door.

Trouwens de clematissen die ik heb doen het dit jaar geweldig,en dat is met de rozen net zo. Komt door het warme weer denk ik.

gr. cowi