Nog eens over rozen

• paula

Knippen jullie direkt de uitgebloeide bloemen eruit? Of wachten jullie tot de hele tak uitgebloeid is en dan de schaar erin?

Ben benieuwd, Paula

• Marian

Ik knip ze zoveel mogelijk gelijk er uit. Want bij mij zullen ze zo lang als mogelijk is bloeien:D En zaadvorming kost natuurlijk kracht.

• Teuni

Bij de struikrozen houd ik het wel bij en knip ik ze af, maar bij de Guirlande d'amour doe ik er een heleboel tegelijk, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik er niet gemakkelijk bij kan.

Bij de struikrozen vind ik veel uitgebloeide bloemen een lelijk gezicht.

gr. Teuni

• Margriet

Elke dag even de uitgebloeide eruit. Behalve straks bij de rambler, dat zijn er teveel. :-) Gr. Margriet.

• Nina

Net als Teuni, de struikrozen hou ik bij maar de klimrozen is geen knippen aan behalve de Zepherine Drowen (drouen, drauen?) daar kan ik makkelijk bij. De rest als ze uitgebloeid zijn. Beetje mest erbij voor de herbloei. De ramblers laat ik gaan want die krijgen botteltjes.

Even trerug vroeg er iemand om een niet te grote klimroos, dan is die Zepherine ook een goeie optie. Doorbloeier, ruikt heerlijk, doornloos, kan goed in de schaduw al zal ze in de zon makkelijke bloeien. Iets gevoelig voor sterroet. Kleur een beetje hard roze.

Nina

• VleerKipje

Zepherine Drouhin :D

• Kees

Ik knip de uitgebloeide roos er gelijk uit kost de roos alleen maar kracht als je hem niet eruit knipt. Als de hele tros uitgebloeid is knip ik hem terug tot een stevige vijfde blad en kan de nieuwe scheut uit het oksel gaan groeien voor een tweede bloei, altijd succes en bemesten natuurlijk.

Kees.

• Hinke

Ook ik probeer zoveel mogelijk steeds de uitgebloeide bloemen weg te halen, lukt niet altijd want de New Dawn is al zo hoog daar moet ik steeds een trapje bij pakken. Dus dat doe ik niet dagelijks:-)

Hinke.

• paula

Dan doe ik het toch goed. :):)

Paula

• corry

Mijn klimrozen staat nog met een paar dagen in bloei en ze laten hun rozenblaadjes al vallen

weet u hoe dit komt, of ligt het misschien aan de rozensoort.

ik hoop dat u hier antwoord op weet.

met vriendelijke groet.

corry stel