Wie heeft daar ervaring mee? Ik heb er 1 van een meter hoog en wil die graag in de tuin zetten eventueel in de winter in pot overwinteren. Zal dit goed gaan?
Ben ook van plan om sommige in de grond te zetten. Had ze jarenlang in de kas, maar daar gingen ze steeds verder achteruit en er kwam altijd spint in. Nu staan ze al twee jaar buiten (nog wel in pot), ook in de winter. Dat gaat prima en ze zien er weer veel beter uit. Vol met knoppen nu ook. En het heeft in maart en april toch nog best een tijdje gevroren. Daar hebben ze totaal geen schade van geleden. Het is idd eerder de nattigheid tijdens de winterrust, die schade kan veroorzaken.
Net als bij dahlia's bvb. Die laat ik al jaren in de grond in de winter, dek ze af met een plastic zak en daaroverheen wat aarde en blad. Ze staan er dit jaar weer prachtig bij, groeien als kool.
De oleanders ga ik daarom ‘op een heuveltje’ planten, zodat er in de winter geen water rond de stam kan blijven staan. Dan moet het goed gaan (behalve als er weer een elfstedenwinter komt…)
Mike
ok en dan volgende vraag moet het echt pal in de zon zijn? Anders kan ik haar tegen de schutting aan zetten en heb ze de zon vroeg in de ochtend en als ze groter is op haar koppie. oost is voor het huis en achter west tuin is bij ons zuid westen en de schutting staat van oost naar west en ik heb helaas de schaduw kant in de tuin…. snap je het nog????
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?