passiebloem

• frans

ik heb een week of 5 geleden een passiebloem gekocht,maar hij groei als kool,maar er komen nog geen bloemen uit.en ik heb bij andere tuinen al gezien dat er al bloemen aan zitten hoe kom dat, en wat kan ik er aan doen dat ik ook bloemen krijgt?

• paula

Geduld hebben en stoppen met bemesten.

Paula

• kuuk

Stoppen met bemesten?? Ook ik heb een passiebloem gekocht en heb hem eens lekker vertroeteld met korreltjes langzaam werkende mest. Sindsdien heb ik geen nieuwe knop meer kunnen ontdekken:-( Begrijp ik nu goed dat ik de korreltjes er beter weer uit kan vissen:? Want blad van de passie vind ik mooi maar bloemen nog veeeel mooier. Hoe zit dat nou met zo'n passie??

• Lisa

Kuuk,

Allereerst is ie bezig met aanslaan, dus dit jaar zul je nog geen zee van bloemen hebben

Begin juli is officieel het begin van de bloeitijd van de passiebloem

Bij mij begint ie nu zo langzamerhand met bloeien

De zomer duurt nog lang dus hij gaat best nog wel bloeien denk ik

Ik denk dat die mest geen probleem is

Maar zelf gebruik ik altijd gewone vloeibare plantenvoeding (niet pokon maar gewoon die goedkopere vorm, zo'n grote fles voor 0,89 bij Action ) doe ik 1 keer per 2 weken, en in maart wat koemest

Wat wel heel belangrijk is, is de standplaats;

In de volle zon bloeit ie het beste

En wat ook belangrijk is

Als je straks na de bloem vruchtbeginsels hebt,moet je die eruit knijpen ( tenzij je wel vruchten wil)

Anders gaat ‘alle energie’ van de plant naar de vruchten en krijg je minder bloem

En vergeet hem (in de winter bij vorst) niet af te dekken

• kuuk

Hallo Lisa,

Bedankt voor je reactie, het geeft me weer wat moed wat betreft de passie. Gewoon afwachten maar. Ik had er twee gekocht, 1 in de volle grond bij een zuidmuur en die groeit als een speer, de ander in een pot. Nou ja, ik zie wel. Nogmaals bedankt.