Katten

• marian k

Samen met mijn andere buren heb ik weer heel veel last van katten in mijn tuin.Het zijn twee grote katten van de achterburen ,die ze maar gewoon laten lopen.Wat ik niet snap is dat er voor honden belasting moet worden betaald ,en voor katten niet,en deze veroorzaken echt overlast .Wie o wie kan mij raad geven om deze dieren te weren.Ik weet dat er een tijdje geleden ook iets over op het prikbord heeft gestaan ,maar dat ben ik vergeten

• mtb

emmer water er over heen gooien!

• harro

heb een reigersproeier staan , en sindsdien komen de katten haast niet meer, anders ff de slang er op, van een beetje water worden ze echt niet minder

• a.s.

Nou hier in de buurt hebben we “watervaste katten” ff weg en zo weer terug….

en er loopt hier nog een cairn terrier ook, die ze dan vanaf een schuurdak liggen te pesten…..maar heb nu in de voortuin boomschors liggen en zie daar bijna geen kat meer, maar wel woelende merels………..( zo is er steeds weer wat, ik denk dat je 't katten probleem bijna niet oplost.)

***Wij wonen in de duurste gemeente van Gelderland, maar we betalen hier geen hondenbelasting***

• maria

Zoek maar even met de zoekfunctie hierboven naar:“katten” en “alle data”, dan vind je genoeg suggesties.

Maria

• M.Kaus

Wij hebben geen hond.Maar menssen die er wel een hebben en die zorgen dat de honden netjes aan gelijnd blijven,en waar totaal niemand last van heeft betalen dat wel.Daarom vind ik het ook onterecht dat voor beesten die overlast veroorzaken niks betaald hoeft te worden.Wij wonen in Voerendaal En als ik me niet vergis moet hier in Limburg overal hondeblasting betaald worden,en nergens voor katten

• M.Kaus

Bedankt Maria voor de tip

• maria

Hondenbelasting is geen belasting op het ongemak dat honden voor anderen veroorzaken.Het wordt dan ook niet alleen gebruikt om hondenpoep op te ruimen. Het is een soort welstandsbelasting: wie er een hond op na kan houden heeft de financiele draagkracht om iets extra's aan de gemeenschappelijke gemeentelijke uitgaven bij te dragen.Net als onroerende zaak belasting: wie eigenaar is van een huis, moet ook maar extra bijdragen aan de gemeentelijke lasten.Er zijn inderdaad gemeentes waar men geen hondenbelasting hoeft te betalen, zoals de mijne.Maar dan is vaak in zo'n gemeente de ozb weer wat hoger, de uitgaven moeten nu eemaal gedekt worden.Katten zijn veel moeilijker te traceren en vaak hebben ze ook geen eigenaar.Dus heffen van kattenbelasting zou meer kosten dan baten betekenen.

Maria

• Agnes

Tussen de planten in de aarde sate-prikkers steken. Helpt erg goed!