zoek witte perkroos

• janet

beste prikkers,

Ik heb nu twee buxusvakken met witte rozen, glamish castle en ik ben eigenlijk niet zo tevreden over t resultaat. ze groeien en bloeien goed maar worden te hoog en ijl daardoor oogt t wat stakerig, veel dunne takjes met te zware bloemen. Daarvoor heb ik 2 halve vakken (ik heb kruisende diagonale lijnen met buxus waardoor ruiten ontstaan) met karmozijnrode engelse roos LD Braitwaite die t geweldig doet, mooi gespreide groei. ik denk erover de witte rozen te gaan vervangen maar twijfel nog over de vervanger. Wie heeft voor mij een goede tip, liefst uit eigen ervaring. De tuin ligt op t noorden maar er is voldoende zon daar dit stuk vrij diep en breed is. ik ben op zoek naar (creme)witte roos, doorbloeiend, gevulde bloem tot 80 cm hoog. ik tuinier op klei. alvast bedankt,

janet

• M.Kaus

Ik heb zelf de white cover gekocht in rozendorp Lottum,in een tuincentrum.Het is een top roos die laag blijften ook niet gevoelig is voor ziektes.Ik moet uit ervaring zeggen dat ik nog nooit zoon mooie roos heb gehad Hij bloeit geweldig ,en hij staat bij mij ook in een buxus vak

• janet

bedankt voor de tip, ik ga m ff bekijken, trouwens hoeveel heb jij er geplant, dwz welke plantafstand hanteer jij? groet janet

• M.Kaus

Ik heb er 6 geplant in een vak van ongeveer 2 meter 50 bij 1 meter 80 Plantafstand moet ik na meten Dat weet ik zo niet.Groetjes Marian

• Marian

De rozenkweker waar ik mijn rozen koop zegt altijd 4 per m²

• M.Kaus

Dat kan kloppen Ik had vergeten te zeggen dat ik er ook nog een stamroos in

de midden tussen heb staan