Bekend met deze kwekerij van rozen ?!

• Hibiscus

Oh, en is iemand misschien bekend met Kwekerij De Border uit Ambt Delden (omgeving Hengelo) ? Ze hebben een mooi wit roosje waar ik mijn oog heb laten vallen om te combineren met Nepeta (Kattenkruid).

Alvast bedankt, ook voor de vorige vraag.

Hibi.

• maria

Kwekerij de Border behoort tot de beste traditionele vaste planten kwekerijen in nederland.Zeer de moeite waard om eens een dagje te gaan kijken.

Maria

• jeltje

Ha Hibi, ik heb verleden jaar via internet bij ze besteld, ging heel goed, goede service en bezorging . De rozen zagen er heel goed uit en op dit moment staan ze in bloei. Wat ik wel een nadeel vind via internet, dat je toch niet de goede kleur kan zien op de foto's en niet kan ruiken. Over twee weken gaan we met de tuinclub de kwekerij en kasteel met tuinen bekijken. succes gr Jeltje

• maria

Tja,en dan nog: ook de grondsoort, de bemesting en het water hebben zo hun invloed op de kleur van bloemen:

Ik denk dat het zo'n vijftig jaar geleden is, dat we met mijn ouders op vakantie gingen naar de Elzas

.Bij een klooster dat heel druk bezocht werd, stonden hanggeraniums in een voor ons onbekende kleur: licht lia ongeveer de kleur vande bloemen van lunaria rediviva.Ik heb de kleur bij pelargoniums nadien ook nooit meer gezien Mijn moeder, altijd een erkend stekjesdief geweest, kon het niet laten een stekje af te knippen.Dat stekje werd een plant en het volgende jaar werd met belangstelling uitgekeken naar de bloemen….en die waren van de bekende rose hanggeraniumkleur.Sindsdien hebben we deze planten “St.Odile”genoemd, naar dat klooster.

Veel plezier bij de Border!

Maria

• Brigitte Verkuijl

Is een erg leuke en goede kwekerij, woon er dichtbij en ga elk jaar er naar toe om weer wat te scoren. Planten zijn van goede kwaliteit.