Hallo,
ik heb een vraag over een coniferen haag die aan de zij kant van mijn woning staat
hij is ongeveer 30 meter lang en ik zou graag willen weten wat de maximale hoogte mag zijn
voor de duidelijkheid het is mijn grond en mijn huis
Ik denk dat het eraan ligt waar hij staat, belemmerd hij bv. 't uitzicht op een kruispunt enz.
Hier mogen ze als erfafscheiding 1.80 hoog zijn,en staan ze langs je perceel
op een kruispunt dan mogen ze 0.80 zijn (veel kruispunten zijn hier erg onoverzichtelijk, door de hagen die te hoog zijn, moet eerst weer wat gebeuren………en dan kan er wel weer een stuk af.)
Maar misschien zijn die regels per gemeente ook weer anders, je kunt hier
natuurlijk op het gemeentehuis altijd naar informeren.
mvg
Meestal is de maximale hoogte 1.80 als zo'n haag op de erfscheiding staat.Als hij niet op de erfscheiding staat, maar(ik meen) 50 cm er vanaf, dan is er geen beperking.Het beste is inderdaad om dit even bij de gemeente te verifiëren.
Zolang de buren echter geen bezwaar maken is er niets aan de hand.Gemeentes handhaven alleen als het een te hoge haag is die het uitzicht voor het verkeer belemmert of over de openbare weg hangt.
Maar soms praten mensen niet over zulke dingen en komt er ineens opgekropte ergernis naar boven drijven Of als het buurhuis wordt verkocht en de nieuwe eigenaar dat niet wil.Om dat te voorkomen kun je een schriftelijke afspraak met de buren hierover maken.Breng het eens aan de orde bij de koffie.
3 meter is wel erg hoog overigens!
Maria
eigenlijk vind ik dat je bomen en struiken laag moet houden op een erfgrens inderdaad om ergenis bij anderen te voorkomenmaria schreef:
>
> Meestal is de maximale hoogte 1.80 als zo'n haag op de
> erfscheiding staat.Als hij niet op de erfscheiding staat,
> maar(ik meen) 50 cm er vanaf, dan is er geen beperking.Het
> beste is inderdaad om dit even bij de gemeente te verifiëren.
>
> Zolang de buren echter geen bezwaar maken is er niets aan de
> hand.Gemeentes handhaven alleen als het een te hoge haag is
> die het uitzicht voor het verkeer belemmert of over de
> openbare weg hangt.
>
> Maar soms praten mensen niet over zulke dingen en komt er
> ineens opgekropte ergernis naar boven drijven Of als het
> buurhuis wordt verkocht en de nieuwe eigenaar dat niet wil.Om
> dat te voorkomen kun je een schriftelijke afspraak met de
> buren hierover maken.Breng het eens aan de orde bij de koffie.
> 3 meter is wel erg hoog overigens!
> Maria
Natuurlijk mag je dat vinden.En juist daarom hebben gemeentes een grens gesteld aan de hoogte van dergelijke afscheidingen, dan heeft de buurman teminste een handvat.
Maar als het de buurman nu niet stoort en als de openbare orde er niet door verstoord wordt, hoef je je ook niet aan die hoogte te houden.Ikzelf heb hier langs een sloot ook een hoge coniferenhaag staan.als windkering.Die haag is beslist hoger dan 2 meter.Maar er is niemand die er last van heeft, hoogstens ikzelf(schaduw) .Dus zal er ook niemand vragen om handhaving van de APV
Maria
nou Maria ik neem aan dat je helemaal vrij zit dan kan je dat doen.
maar ik vind het niet gepast om je beplanting zo hoog te laten worden vooral als je aangeeft dat je er last van hebt. En aangezien je soms met mensen te maken krijgt die bepalen door een grote boom in de tuin te zetten omdat ze het geritsel van de blaadjes zo gezellig vinden en dat ze zelf schaduw in hun tuin willen hebben nou dan zit er toch maar 1ding op naar de rechter.
anja
Inderdaad, als de buren aangeven dat ze die haag lager willen hebben, staan ze in hun recht als ze eisen dat hij teruggesnoeid wordt als hij op de erfgrens staat.
Maar in het geval van de vragensteller wordt gezegd dat niemand er last van heeft.
En een boom wordt alleen gekapt op last van de rechter als hij onrechtmatig staat op de plek waar hij staat óf als hij gevaar oplevert.Ik denk niet dat geritsel van bladeren alléén een grond tot een kapbevel is
Maria
Inderdaad, als de buren aangeven dat ze die haag lager willen hebben, staan ze in hun recht als ze eisen dat hij teruggesnoeid wordt als hij op de erfgrens staat.
Maar in het geval van de vragensteller wordt gezegd dat niemand er last van heeft.
En een boom wordt alleen gekapt op last van de rechter als hij onrechtmatig staat op de plek waar hij staat óf als hij gevaar oplevert.Ik denk niet dat geritsel van bladeren alléén een grond tot een kapbevel is
Maria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?