verkeerde bloembollen

• Katinka

Ik lees net over de rozen dat er nog wel eens verrassingen tevoorschijn komen. Nu heb ik dat al meermalen gehad met bloembollen! En dan natuurlijk van die dingen die ik in het tuincentrum koop. Na een half jaar ga ik niet meer terug. Tja, hoe moet je dat dan ook doen, geen bon meer, verpakking allang weggegooid. etc. Zo heb ik nu knalroze en oranjerode botanische tulpen door elkaar staan. Het tweede jaar vond ik het écht (nog steeds) vloeken en heb ik de oranjerode toch maar uitgegraven en verplaatst. En dan baal ik toch wel een beetje! Wat doen jullie, gaan jullie dan terug naar de winkel?

• maria

Als je bollen bestelt zit er altijd wel eens een misser tussen.En als je bollenvelden ziet, kijk dan maar eens: er zitten altijd wel een paar afwijkende bloemen in een veld en die bollen komen ook in die zakjes.Maar als een groot percentage van wat je koopt, afwijkend is, kun je wel reklameren denk ik.Maar je zult natuurlijk wél moeten bewijzen wat je gekocht hebt.

Ik bestel de bulk aan bollen altijd bij Peter Nijssen of van Tubergen en daar heb ik geen klachten over.En áls ik die zou hebben weet ik zeker dat het keurig opgelost zou worden omdat er een bestellijst is en ik per bank betaald heb.

In een tuincentrum koop ik eigenlijk alleen het heel gewone spul en misschien zit daar wel eens een misser tussen,maar daar let ik eerlijk gezegd niet op.O, en na het seizoen hebben ze vaak van die bakken met overgebleven zakjes bollen voor een spotprijsje.Die stop ik in de grond en vergeet, dat ik dat ooit gedaan heb :)

Maria

• Plantadvies

Oh ja zeer zeker even de volgende keer melden. Iemand moet de eerste zijn met een klacht. Een tuincentrum kan doen besluiten om bij deze firma niets meer te bestellen. Laatst was ik even terug om te melden dat de miracle-cro in poedervorm niet meer te verkrijgen was in de winkel, maar dat er vele mensen wel een speciaal systeem had een gekocht, om aan je tuinslang te koppelen. En zie daar…..er werd met de desbetreffende firma gebeld en er kon nog genoeg geleverd worden. Niet voor jaren lang, maar verlopig wel. Wie weet komen er zoveel klachten binnen dat men doet besluiten om de poedervorm te blijven maken. Zo zie je maar. Even melden kan dus geen kwaad.

Plantadvies

• mw.lutetia

nou,ik had het nog erger:ik had bij een klein tuincentrum 10 pakken gele trompetnarcissen gekocht;ze bleken allemaal-!cremewit met een oranje hartje te zijn;die goede man heeft nog zijn best gedaan voor me,maar het lukte hem van geen kant.weet iemand van jullie het centrale adres van bollenkwekers waar je een klacht kunt deponeren?luut

• Katinka

Daar had ik nog niet aan gedacht, Plantadvies. Ga ik onthouden.

• Margriet

Da's flauwekul, hij weet toch waar hij de bollen heeft ingekocht?

Jij als klant moet zijn bij degene bij wie je de bollen hebt gekocht, hij kan dat niet afwentelen op zijn leverancier. Hij moet de klacht naar tevredenheid oplossen.

Overigens vind ik cremewit met oranje mooier dan gele trompetten. :-) Maar ja, als je gele trompetten wilt moet je die ook krijgen.

Gr. Margriet.

• aatje

nou Luut ik zou er blij mee zijn geweest, vind ze nl. ook mooier

en……..beter een verkeerde kleur dan dat er helemaal niets van op komt, dat heb nl. een keer gehad, had ze kado gekregen.

Na een tijd vroegen ze hoe de bollen erbij stonden, kon ik vertellen dat er niets van was opgekomen, das echt balen !!!

gr,