round up

• frouwk

We hebben een groentetuin waar nu niets op verbouwd wordt alleen de druif doet het goed. De buurman naast onze tuin heeft met roundup gespoten en de druif staat er vlak bij, nu is m,n vraag zijn de druiven wel te eten ?

Mijn man zegt steeds als je ze maar goed afspoeld, maar ik eet ze liever niet.

Wie kan me helpen, ik heb hier geen goed gevoel over.

De buurman maakt er een gewone tuin van, de bramen staan ook aan de rand van onze tuinen en we zien aan het resultaat dat hij vergif spuit.

frouwk

• Tuinprins

Is er dan vergif op de druiven gekomen?

• maria

Er zijn voorzover ik wet geen publicaties waaruit blijkt dat glyfosaat toxisch is voor mensen en dieren bij inwendig gebruik.Het wordt zó veel en al zó lang gebruikt, dat dit al wel bekend zou zijn.Je kunt overigens op het internet veel vinden over glyfosaat, ga daar maar eens zoeken.

Ik zou die druiven rustig opeten.Op of naast de groentes die je in de winkel koopt, zit denk ik meer landbouwgif dan op je druiven, zeker op de buitenlandse producten.

Maria

• Margriet

Als er Round-Up op je druif is gekomen, eet je helemaal geen druiven meer.

Dan gaat hij nl. dood.

Dus als hij er nog fleurig bijstaat is er niks op je druif gekomen. En kun je lekker eten.

Gr. Margriet.

• frouwk

O.k. bedankt dat wou ik graag weten !