instructie: conifeer planten

• Olga

Die ijzeren bak is een zinken badkuip.

Volgens een tuinbuuf is het een franse badkuip en worden ze aldaar ook nog gebruikt als zodanig. Ik trof ‘m op marktplaats, daar stond ie op de foto helemaal vol met viooltjes. Ik was er meteen verliefd op en heb ’m kunnen veroveren.

Als je spijt hebt, waarom zou je dan niet alsnog op zoek gaan er naar? Waterpartijtje wordt misschien lastig want het ding heeft echt een wateruitloop en die zou je dan wel echt goed waterdicht moeten dichten… Ik zie overigens regelmatig wel grote teilen aangeboden worden, dus wie weet slaag je wel binnenkort!

Olga

• marja

Hoi Olga,

betreft het de hardnekkige conifeer waar je het vorig jaar juni over had?

Kan ik me nog herinneren,verhaal over een bijl of zo.

Vind het wel een goede grap;-)

Is het met je gras ook goed gekomen?

Je had toen zoveel last van onkruid in het gras.

Gr Marja

• rien

Humor en tuinieren!!!

Heb je al een relatie?

Ook nog een biertje en sigaretje?

groetjes,

rien

• Olga

Jee, wat heb je dat goed onthouden!

Nee die van vorig jaar is er inderdaad met behulp van de bijl al vorig jaar uitgegaan.

Dat heeft me moed gegeven deze nu ook aan te pakken en wederom heb ik op het laatst de bijl gebruikt.

Wat het gras betreft, inderdaad nog steeds veel onkruid er in. Ik heb het voorlopig maar opgegeven. Ik heb er heel wat uurtjes op zitten wroeten, maar zonder blijvend resultaat. Dit jaar heb ik wel de distels en paardebloemen uitgestoken, want dat vond ik toch iets te bar….

Olga

• janet

Kijk jij snapt wat je met een conifeer moet doen, geweldig. Ik zou willen voorstellen dat alle (toekomstige)conifeerbezitters jouw voorbeeld volgen, wat zou nederland dan mooi worden. misschien kan je er een cursus van maken, dat is binnenlopen denk ik, gezien de grote aantallen coniferen alleen al bij ons in de buurt. glapje

groet Janet