zou een grote(re) boom kunnen?

• Hinke

Vanuit mijn keuken heb ik zicht op dit stuk tuin, tenminste als de auto er niet voor staat:-) De schuur van de buurman is nu nog te zien maar daar staat een vlier die t.z.t. het gat wel gaat vullen. Het gaat mij om de Salix Caprea rechtsvoor. Vier jaar geleden gekregen en het moet toch ergens staan:-) Ik wil proberen van dit stuk tuin wat meer schaduwtuin te maken, dus wil ik op de plaats van het wilgje een hogere boom zetten. Maar die moet niet de dakgoot raken en/of hij moet gemakkelijk te snoeien zijn. Zou dat gaan denken jullie en zo ja, welke boom is dan geschikt? Mag bloeien, liefst zelfs, zou bijvoorbeeld een Laburnum (Gouden regen) kunnen of juist beslist niet?

Hoor weer graag jullie ideeën/tips. O ja, slechte zandgrond met schelpen, voorzover ik weet spoelgrond uit de polder Maar de Callicarpa doet het daar prima in tegenstelling tot de veengrond:-)

Hinke.

• Hinke

Bah, waarom doen mijn plaatjes het nu niet:-(

Nog een keer.

• Jalos

Wat denk je van een zuilvormige beuk?

• maria

Kijk eens in de catalogus van esveld bij de bomen.Zou een els, niet (de gewone zwarte els), iets zijn? Er bestaan heel mooie elzen met grote katjes en proppen.Dat kan ook in de winter mooi zijn en is goed voor de vogeltjes.Gouden regen vind ik zo'n plantsoenstruik enne, loopt daar ook vee?, dan kun je geen gouden regen planten.Bovendien is die in de winter niet mooi.Elzen doen het ook in wat arme grond goed, want ze produceren hun eigen stikstof.

Maria

• Hinke

Beuk en Els, ik ga even bij Esveld kijken.

Er loopt geen vee maar het gras van het weiland wordt wel gebruikt als voer voor de koeien. En als ik zie waar af en toe Digitalis opduikt dan is de Gouden regen misschien inderdaad niet zo verstandig, dank je Maria. Maar als ze bloeien vind ik ze zo mooi:-):-)

Hinke.