thalictrum?

• carla

Mijn Thalictrums als ik het goed schrijf (denk het niet eigenlijk) zijn dit jaar nog hoger dan vorig jaar.

Heb ze dit jaar uit de verhoogde bak gehaald want vond het niet mooi zo hoog.

Maar nu zijn ze nog hoger, meer dan 2 meter.

En ik vind die kleine bloemetjes juist zo mooi om in en op neer te kijken. Daar paars met geel. Ik heb de delevaj of zoiets.

Kan ik hier iets aan doen of komt het door de weersomstamdigheden?

Ze waaien een beetje om met de wind van de laatste dagen en dat vind ik zonde.

Maar dit is toch geen plant die je als ie begint te groeien moet snoeien om breder te laten worden?

Carla

• jeltje

misschien een stokje erbij zetten. Verder heb ik geen verstand van Thalictrums, heb ze verleden jaar voor het eerst gezet, zijn nog niet zo hoog, zo'n meter tot anderhalve meter.jeltje

• Katinka

Thalictrum delavayi is typisch een plant die niet veel mest nodig heeft en beschut (van de wind) het beste staat en ook blijft staan ;). Ik vind het eigenlijk wel leuk dat hij zo hoog wordt, alleen de bloemen groeien zo hoog (niet het blad), plus die zijn heel luchtig, je kijkt er doorheen naar de andere planten. Misschien toch nog weer een ander plaatsje in je tuin?