Hoera! Ik heb zojuist voor het eerst een egelt in de tuin gezien! Wat een lawaai maakt zo'n beestje. Ik heb hem/haar maar even gezien, maar ik heb een vermoeden dat hij/zij achter in de tuin huist. Gaat dat wel goed met mijn kat?
Esther
Als egels lawaai maken is dat omdat ze bezig zijn met hun liefdesdans: vrouwtje draait om haar as, mannetje loopt daar in een cirkel omheen, terwijl hij een soort blazend geluid maakt.Katten peinzen er niet over om egels aan te vallen.Hooguit zal een jong katje de eerste maal dat het zo'n wandelende vlooienwagen ziet, er mee willen spelen. En voeder die egels maar niet bij, want dan doen ze geen moeite meer om je slakken te vangen.
Maria
Grappig zo'n egel in de tuin, hebben wij al jaren. Zitten we ‘s avonds in de tuin, zegt mijn man: ik hoor iets….ja! daar istie, zitten we te fluisteren en te wijzen in ’t donker en volgen z'n wandeling. We voeren hem nooit, hij drinkt wel water uit ‘t vogelbakje. Wij maken onszelf wijs dat ’t al die jaren dezelfde is maar dat zal wel niet. We zijn altijd blij als we hem weer terugzien in't voorjaar.
Viola
Hoi Katinka, ik denk dat de egel een plekje onder een Keulse pot heeft gevonden die op z'n kop staat achterin de tuin (onder varens). De pot staat schuin, dus hij kan eronder volgens mij, maar ik ga het niet checken. Ik ben te bang dat ik een nestje verstoor of zo. Ik hoorde gisteren wel geluid uit die hoek. Ik zal er een schotel water bij in de buurt neerzetten.
Na al die jaren weten we nog steeds niet waar zijn nest of hol is.
We denken onder een fietsenstalling van een kantoor achter onze garage.
Hij komt altijd tevoorschijn uit hetzelfde hoekje. Er staat daar een schuttinkje en daar onderdoor is een paadje gegraven.
Die keulse pot van Esther lijkt me 'n mooie plek voor een egel.
Viola
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?