help vlooien in mijn tuin!

• madeline

Dit heb ik nog nooit meegemaakt…ik heb vlooien in de tuin!

Ik heb een konijn..maar die zit binnen.

Ik zag verleden week vlooien dus ik snapte er al geen bal van.

Nu loopt mijn vriend de tuin in en binnen no time zitten zijn hele onderbenen vol! Hij ziet ze er zo opspringen!

Dus zo neemt ie ze mee binnen ben ik bang :(:(: bij de deur moest ie eerst alles eraf pielen.

Ik ben niet lekker denk ik want ik heb geen last.

Maar dit vind ik echt erg.

Ik kan nu niet eens de tuin in:(

Hoe krijg ik die weg??

Ik woon hier al 15 jaar en dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Straks moet ik mijn hele huis behandelen ,ik sprayde al en dat helpt geen bal want een van buiten en ik begin weer opnieuw :(

• maria

Zijn het niet aardvlooien? Dat zijn planteneters en doen mensen geen kwaad.Zoek maar eens met google.

aria

• madeline

Nee. Nee hoor,lijkt er niet op. ik had ff hoop.Mijn zoon wordt er enorm door geprikt.

In bed.

Armen benen alles onder en het zijn geen muggen!

Dus ik moet spuiten en alles! :(:(

• Hibiscus

Oh hemel, dat is niet leuk. Ik snapte het niet en ben meteen op zoek gegaan naar info. Dit is ook echt nieuw voor mij. Katten in de buurt en katten in huis en dit niet weten…..

Voor in huis kan je een vlooienval aanschaffen. Deze zouden heel erg goed werken. Zeker als je kinderen/huisdieren in huis hebt een goed alternatief voor pesticiden.

http://www.mijnbestelling.directthuis.nl/cgi-bin/v5.sh/b2c_prodinfo?vd=casnet&aid=4066&dlrid=mbesteldt&wkbasepid=386I&wkreturnurl=b2c_cat&wkstart=21

Ik las ook ergens dat iemands oudste kindje plat geprikt werd maar niet de jongste baby. Ze dacht zelf dat het aan de geur van babypoeder lag. Voor de oudste vond ze een tijdelijke verlichting in anti-mugstiften.

In de tuin wordt aangeraden (ook op de Engelse sites zoals gardener's world) om kruiden zoals lavendel, boerenwormkruid of kamille te planten.

Er zouden vrij veilige insecticiden op de markt zijn die werken op basis van groeiremmers. Deze pakken echter alle insecten aan die een larve/popstadium kennen (als ik het goed begrepen heb).

Ikzelf zou wellicht even de gouden gids ter hand nemen en vrijblijvend een bestrijdingsbedrijf bellen. Met wat slimme vragen kom je veel te weten….

Heel veel succes en laat je weten hoe het afloopt ?!

Hibi.

• madeline

Nou we zijn erachter waar ze vandaan komen :(

Uit de groenbak!!

Gisteravond zat de hele rand vol.

Wat blijkt,mijn vriend heet afgelopen week het nestkastje leeggegooid erin,omdat ze zijn uitgevlogen.

Voorgaande jaren zat er nog wel eens een dood vogeltje in en die ging dan in een krant ook de groenbak in.

Dit keer zaten er geen dode vogels in dus hij heeft (ja ik zou het ook gedaan hebben) zo het kastje leeggegooid in de groenbak en er verder niet bij stilgestaan.

Ik denk dat vogels altijd wel beestjes bij zich hebben en daar in de warme groenbak dus even lekker uitgekomen zijn en er later uitgekomen zijn.

Sjit zeg.

De groenbak moet vandaag geleegd. Had dat maar eerder gebeurd :(

hij heeft de bakrand afgenomen en heel veel kokend water in de tuin gegooid op de plek waar de bak stond (tegels)

Wat kan ik nog meer doen.

Als de bak straks leeg is spoelen we hem nog om met bleek ofzo.

Dan zal het toch wel beter gaan?

Als nou de kat van de buren hier landt zit ie gelijk vol :D

Lavendel vind ik lekker,dat kan ik wel aanschaffen sowieso ja :)

Ondertussen moet ik binnen elke dag grondig alles stofzuigen. Op het konijn zie ik gelukkig niks.nog.

• jeltje

Wat een gedoe, blij voor je dat jullie de bron hebben gevonden, succes met het bestrijden, gr Jeltje

• Hibiscus

Nestkastjes zijn inderdaad enorme bronnen van vlooien. De “rotz…jes” overwinteren er in. Ik heb een kennis die elke vroege lente tientallen kastjes flink schoonmaakt.

Ikzelf gebruik in de vuilnisbak (gecombineerde bak) een oplossing van heet water en het spul waarmee de dierenarts zijn werkblad schoonmaakt. Maar daar kan niet iedereen aan komen. :(

En als je het graag natuurlijk doet, hier een recepje met tea tree olie (voor de bak, niet voor je dieren !).

Anti vlooien en luizen oplossing.

ingrediënten

· Planten sprayfles van ongeveer 1 liter

· 1/3 deel azijn

· 2/3 deel water

· 10 drupjes tea tree olie

· alles goed vermengen en klaar !

Succes met de ruiming van dat gevlooite !