Sorry dat ik het nog een keertje kom vragen. Ik heb de vraag op het vijverprikbord gezet maar OF mijn vraag is te simpel OF mijn vraag is te ingewikkeld want ik krijg zelfs geen “geen idee”. Misschien te vissig, die mensen. ;-)
Heeft iemand misschien een tip waar ik verder kan vragen ? Dit is de oorspronkelijke vraag……..
————————————————–
Ik heb een stukje braak grond waar nu enkele viooltjes en aangewaaide plantjes groeien. Ik zou er graag een waterloopje willen over een lengte van een meter of 5 van achter naar voor. De grond heeft een verloop van ongeveer 40 cm. Vooraan heb ik al een kuip ingegraven ivm een waterelement (lelijk en klaar voor de sloop !) dus die kan mooi als mini-vijvertje dienen.
Ik besef dat het aanleggen van een waterloopje niet hetzelfde is als een vijver. Het gaat mij ook niet enkel om vissen maar om levend water en een natte omgeving voor allerlei dieren. Heeft iemand hier ervaring mee ? Misschien tips waar ik meer info kan vinden ?
De aanleg zou ik zelf nog wel kunnen maar het gaat om een grondplan en de aanschaf van het juiste materiaal zoals de pomp en welke de te volgen stappen zijn.
———————————————-
Alvast bedankt.
Hibi