Jarenlang heb ik ook last gehad van zwarte vlekken op mijn waaltjes in het terras en in het pad naar de voordeur.En het aantal zwarte vlekken werd steeds groter.
Het zag er op een gegeven moment niet meer uit. Ik was echt aan het overwegen om de“ waaltjes” te vervangen.
Van alles geprobeerd, maar niets hielp.Beide oppervlakten liggen de hele dag in de zon;dus aan de schaduw kan het niet gelegen hebben.
Na gebruik van 2 a 3 maal schoonmaakazijn viel me op, dat de zwarte vlekken na enige tijd iets minder werden.De hogedrukspuit erop werkte toen ook nog niet.
Teneinde raad heb ik ca 20 flessen schoonmaakazijn gekocht en elke week de zwarte vlekken bij mooi droog weer flink besprenkeld en telkens laten opdrogen.
Na 3 maanden de hogedrukreiniger gebruikt en het wonder geschiedde. De zwarte vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon.
Mijn waaltjes in het terras en in het pad naar de voordeur zien er nu uit als NIEUW!!!!
Misschien heb ik door de hogedrukreiniger de toplaag van de waaltjes beschadigd , maar beter zo dan het afschuwelijke aanzicht van die zwarte vlekken.
Ik hoop , dat jullie hiermee ook succes hebben.
Ton Droste in Borne