beste voeding oleanders / buxus

• Brigitte Verkuijl

Wat is nu de beste voeding voor oleanders en hoe vaak? Die van mij worden maar niet vol ook niet na het snoeien van 2 takken komen er geen nieuwe scheuten:?

En voor buxus? Ik doe altijd in maart koemestkorrels en later kalk en na het snoeien buxus 2 in 1 van Asef. Maar wat was nu voor diep groene kleur was dat bitterzout sproeien op de buxus? Ben het even kwijt… :D

• paula

Klopt, bitterzout voor een volle groene kleur. Ik gebruik voor de kuippanten de goedkoopste vloeibare mest. Die verdun ik iets meer dan op de verpakking staat en giet hier elke keer mee. Dus niet tussendoor gewoon alleen water. Altijd water met meststof. De planten doen het prima getuige de Petunia hieronder.

De Oleanders staan in de volle grond en die mest ik dus niet extra.

Paula

• Goof

Doe maar zoals Paula, al die dure meststoffen is niet nodig er zit overal het zelfde in ,stikstof,fosfor en kali alleen de verhouding kan uiteen lopen

Goof.

• Brigitte Verkuijl

Mijn god Paula wat mooi!!! Ben erg jaloers, en je gebruikt Pokon vloeibaar voor perk, balkon en kuipplanten of iets anders? Ik gebruik dat eens per maand…

• paula

Ben je mal!! Nee hoor, gewoon in de aanbieding van de Aldi of zo.. Merkloos. Ik geloof dat Action ze ook heeft. Als er een bij jou in de buurt is tenminste.

Paula

• kitty

Mooooi Paula!

Kitty

• Brigitte Verkuijl

ok thanx sla direct extra flessen vd action in:D

• janet

ik stop ieder jaar een paar mestkegels bij de oleander en om de twee jaar een grotere pot, en hij bloeit ieder jaar weer geweldig, buxus geef ik gedroogde kippemest in korrelvorm spotgoedkoop en zeer werkzaam (tip van de kweker) ook voor andere planten werkt t prima een zak van 25 kg kost 8 euro, t riekt wel wat. succes ermee

• Brigitte Verkuijl

waar koop je deze Janet want ik kan het nergens vinden bij de tuincentra…

• Katinka

Als je “goochelt” op pokon voedingskegels, vind je ze wel. Je hebt ze bij intratuin ook goedkoper van eigen merk. Ik ben het eens met mijn voorgangster dat gewone meststof van de lidl etc. net zo goed werkt, maar je moet het wel elke keer doen en het is iets meer werk. Ik doe dat door een grote tub-trug (soort grote plastic teil) vol te laten lopen met water, daar de voeding in te doseren en daar gietertjes uit de putten.