Welke Hosta

• astrid

Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een paar Hosta-zaden gezaaid waar o.a. dit plantje uit is gekomen.

Heeft iemand enig idee welke Hosta dit is? Aan dit plantje zitten sliertjes die zich vastnestelen rondom andere planten!

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Astrid

• harro

dit is een hosta,, herkenje er iets in?

• astrid

Hoi Ien,

Ik heb al Gegoogled etc. maar kan niet de soort hosta vinden als waar ik de foto van heb gestuurd. Ik heb te weinig kennis van deze plantensoort om te weten of er ook Hosta's zijn die zich zelf vastzetten aan andere planten.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes, Astrid

• paula

Dat is zeer zeker geen Hosta die daar uit de pot gegroeid komt!!!! Het lijkt meer op Heggerank.

Paula

• astrid

Hoi Paula,

Nee…een Hosta is het zeker niet….vreemd dat dit zaadje tussen mijn Hosta-zaden zat.

Ik heb op Google “heggerank” opgezocht en gelijk weer even naar de plant gekeken en ik denk dat je gelijk hebt…..het lijkt wel heel sterk op een “heggerank”, nu eens verder Googlen om te zien hoe groot deze plant wordt.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes, Astrid

• paula

Ik zou hem niet in de tuin zetten want het is een woekeraar. Niet zozeer de breedte in maar wel de hoogte en als je hem eenmaal hebt moet je flink diep graven om hem kwijt te raken.

Paula

• harro

vind het ook wel veel op hop lijken

• Vlindertje29

hop heeft toch veel groter blad (niet zo gespreid)?

• Mike

Mijn eerste gedachte was ook idd hop. Hoe dan ook, het is een behoorlijk groeikrachtig geval, - even in de gaten houden en niet laten ontsnappen naar de tuin…

Mike

• astrid

Hoi hoi,

Jullie hebben mijn vermoeden bevestigd, ik heb besloten om deze plant niet een plekje te gunnen in mijn voor- of achtertuin.

Ik ga 'm denk ik maar in de groene bak gooien, ik kan niet zo snel iemand bedenken die ik blij kan maken met deze plant.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groetjes, Astrid