Zaden verzenden naar het Buiteland

• astrid

Hallo,

Wie kan mij vertellen of je zaden naar het buitenland mag verzenden.

Ik heb met Google op “zaden+verzenden” gezocht maar kon niets vinden.

Ik kan een aantal zaden uit Amerika krijgen, maar zowel ik als degene met wie ik dus wil ruilen weet niet zeker of dit wel kan qua verzending.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Astrid

• Jan-Willlem

Astrid,

Dat is jarenlang verboden geweest en ik weet niet of het nu wel mag maar vraag dit bij de Plantenkundige Dienst, P.D. in Wageniongen of Boskoop.

Jan-Willem.

• paula

Zijn het zaden uit de eigen tuin of door de “fabriek” verpakte? In het laatste geval denk ik dat het wel mag. Ik neem altijd zaden uit Engeland mee maar de douane heeft daar nog nooit iets over gezegd.

Paula

• astrid

Hoi Paula,

Het zijn zaden uit eigen kweek. Ik ga wel eens op speurtocht om uit te zoeken of 't wel of niet mag, ik wil er geen problemen mee krijgen.

Groetjes, Astrid

• Hinke

Zaden meenemen naar Canada mocht afgelopen mei niet volgens mij. Dus zaden verzenden naar de VS heb ik ook zo mijn twijfels over, zeker eigen geteelde zaden.

Hinke.

• Katinka

Ojee, nooit over nagedacht! Ik heb dus (oeps) zaden meegenomen uit suriname van palmbomen. Ze kiemen goed :).

• Mike

Hoi Katinka,

Gelukkig leven we niet in een grote gevangenis op deze aardbol. Of toch wel? Zo langzamerhand weet ik het ook niet meer. Uitheemse soorten mogen de VS niet in, maar de VS overspoelen wel de wereld met hun genetisch veranderde planten. Rare wereld. Ik zou doen wat je goed dunkt. Meer dan in beslag genomen te worden kan er niet met de zaadjes gebeuren…

Mike

• Katinka

Ik had het echt niet gedaan als ik had geweten dat het niet mocht. Je moet eens weten hoeveel drugshonden je tegenkomt als je terugkomt uit Suriname, sjee zeg, en van die ernstig kijkende begeleiders, ik wist niet eens meer hoe ik onschuldig moest kijken ;). Laat staan dat ik dat had geweten van die zaden :D:D. Maar die honden snuffelen dus kennelijk niet naar tropische zaden…

• nedcro

Een beetje zoekwerk, en je weet precies wat wel/niet mag, per land zelfs.

http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/verzendvoorwaarden-buitenland dan naar export en het land selecteren.