Ik heb een boerenjasmijn gekocht vorig jaar. Ik verwachtte dat hij in mei zou bloeien. Dat gebeurde dus niet. Kan de bloei een jaar worden overgeslagen.
Sanne
Bij mij op de volkstuin staat de boerenjasmijn nu pas te bloeien. Misschien heb je nog kans?
Dat ie vorig jaar niet bloeide heeft waarschijnlijk nog met zijn voorgeschiedenis bij de kweker te maken, die misschien niet optimaal was of misschien was de plant verkeerd gesnoeid of nog te jong.
Ik heb 'm eerder ook in mijn voortuin gehad, daar deed ie niets en is na een paar jaar door mij gerooid.
Olga
een pas geplante struik of boom steekt eerst zijn energie in beworteling.Als dat proces is gelukt, gaat hij energie steken in groeien en bloeien.Als er dit jaar nieuwe uitlopers aan komen, zullen die het volgend jaar kunnen bloeien. Door de voortdurende droogte kan het best zijn, dat er ook dit jaar niet krachtige nieuwe scheuten ontstaan en dat dit pas volgend jaar gebeurt.Wanhoop dus niet, vrouwen krijgen ook niet altijd al kinderen op hun veertiende jaar!
Maria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?