passieflora?

• wilma c

ik denk dat het een passieflora is die over mijn schutting mijn rozen in groeit.

Hij is dus van de buurman en ik ben bang dat hij mijn rozen vestikt.

De grijpertjes zitten muurvast om de knoppen van mijn mooie klimroos.

kan dat kwaad?

• wilma c

het zou ook nog eens een clematis kunnen zijn.

• anneke Im

Het kan geen kwaad ,wat teveel wordt knip je gewoon weg .

Mijn passie groeit ook door een roos heen en het staat heel goed .als het te erg wordt snoei ik het weg

.Maar als het een clematis is zal ik hem lekker laten gaan .kan je het niet zien aan het blad ?

anneke

• Brigitte Verkuijl

Dacht ik ook al aan, het blad van een passieflora is ahw een handje zeg ik maar. 3 - 4 inkepingen en clamatis vaak 1 groot blad in geheel. De kleine soorten Joe en Pixie hebben wel een druk blad met inkepingen maar groeien niet snel en worden maar circa 1m hoog.

• M

Is een passieflora een winterharde plant?

Ik heb er 2 die nu rond mn deur heen groeien,en het staat ontzettend leuk,maar ik vroeg me af hoe het in de winter met deze plant vergaat.

Grz M

• Willem - 1

Als de winters net zo blijven als de laatste paar, gaat het aardig goed.

Alleen een echte ouderwetse winter overleven de meeste niet.

Bij mij (Almere) groeit hij nu drie jaar in de pergola tussen de blauwe regen door.

Hij zit dit jaar vól met bloemen.

gr. Willem.

• paula

Het ligt een beetje aan de soort. De P. cearula (schrijf je dat zo?) is behoorlijk winterhard. De andere soorten weet ik niet zo. Ik neem niet aan dat je de tropische variant hebt.

Paula

• M

Ik heb geen idee welke variant ik heb,heb hem gekocht via de land en tuinbouwschool waar mijn oudste heen gaat. Hij bloeit met prachtige witte bloemen.Ik denk ook dat het 2 verschillende planten zijn want de ene heeft iets lichter blad en zit keivol met knoppen,terwijl de andere donkerder blad heeft en geen knop te bekennen en groeit als een trein.

Bedankt voor de antwoorden!!

Grz M

• wilma c

het gaat toch om een climatis ,ik laat hem maar zijn gang gaan,

;-)