Van mij mag het regenen! :-)
Pfffff, wat is het droog! Ik sta maar te sproeien en het lijkt wel niks te helpen.
Gr. Margriet.
Ik lees hier de laatste dagen steeds maar berichten over droogte, en slecht groeiende planten en gras. Naar mijn idee heeft het echter de laatste weken regelmatig geregend, in mijn regio (zuidgelderland) weliswaar niet superovervloedig, maar een keer of twee per week een buitje van minstens 5 millimeter houdt de boel toch redelijk vochtig Ik was vorige week in Limburg en daar was het ook allesbehalve droog. Hebben jullie in het westen en in het noorden geen buitjes gehad de laatste tijd? Carin
Nee, de buien trekken hier steeds omheen, normaal vind ik dat natuurlijk alleen maar leuk maar nu pffff.
Al hier wat valt zijn het 3 druppen en dan is het weer droog. ;-)
Van mij mag het een nachtje zachtjes doorregenen maar ik roep niet te luid want vorig jaar toen ik dat zei hebben we daarna helemaal geen mooi weer meer gehad.
Ook hier zuid-west Friesland is het kurkdroog. Er is hier al in geen weken regen van enige omvang gevallen. Gisteren werd het donker, ik dacht ha regen, ja hoor, het regende ook, maar voordat de druppels de grond raken zijn ze al opgedroogd. Ik zag echt alleen de druppels op de ramen maar niet op de stenen en na 2 tellen hield het ook al weer op. De regen die en poosje geleden gevallen is, is lang niet genoeg voor de tuin. Ik heb vorige week, of al weer 2 weken geleden, ben de tel kwijt:-) wat plantjes verplant omdat de grond aardig vochtig leek. Zodra je maar een schepje de grond in steekt is het alleen maar droog en nog eens droog.
Hinke.
Ik heb ook droogte en normaal gesproken is dat niet erg want ik heb droogtebestendige planten (behalve de rozen). Alleen is er geen 'normaal gesproken want ik heb nieuwe stekjes geplant dit voorjaar én ik heb een rat die wel eens gangen graaft. Zodra ik water hoor klotsen, kan ik beter ophouden met gieten en eerst weer een gang dichtgooien (dichtduwen en stampen ) anders gaat al het water recht naar beneden en wel daar waar het nu juist niet heen moet.
Toch is er wel iets in mijn tuin dat opbloeit van al die zon: ikke :D.
Ja, een buitje met de nadruk op “tje”. Het was te verwaarlozen. Net genoeg om een halve cm grond nat te maken (de diepte in) en verder niet.
Volgens mij sta ik al sinds begin mei elke dag, elke dag al die planten te sproeien. Zelfs in de hitte van 2003 heb ik niet zoveel hoeven sproeien. 2003 was heftig maar dit duurt al veel langer. De tuin sproei ik niet, het gaat om de planten in potten. Pffff. Vandaag weer sproeiers erbij gekocht. En nieuwe tappunten gemaakt. Gemak dient de mens. :-)
Ik zie ook overal waterkanonnen die continue aanstaan. De gewassen zijn m.i nog niet zo hoog als ze hadden moeten zijn.
Ik zie ook niks voorspeld. En als het voorspeld wordt, trekt het over. Wel wolken maar geen regen. Ik kijk altijd naar het westen, ik zie het meteen opklaren en opentrekken bij de kust.
Het is hier echt gort en gortdroog. Ik nies ook veel van dat stof. ;-)
Gr. Margriet.
Volgens het nieuws is het in het noorden niet zo droog geweest sinds 20 jaar geleden of zo:-)
Tuin sproeien doe ik ook niet, daar is echt geen beginnen aan. De pas geplante planten krijgen water als ik thuis ben en uiteraard de potten. Maar omdat me dat af en toe te veel werk is heb ik ondertussen ook al planten in de grond gezet, net of dat nu wat helpt:D:D Dus een paar anderen die ik ook nog van plan was in de tuin te zetten wachten nu maar even. Hoef ik minder ver met water te slepen:-)
Hinke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?