Droog, droog, droog

• cowi

Hier in west-friesland (plaatselijk dan) maar vooral in mijn tuin is het kurkdroog.

Ik kreeg het pas in de gaten omdat de planten het wat af lieten weten.Er zat niet veel groei in. Ik al mopperen; altijd is er wat met planten,volgend jaar ga ik mijn tuin weer radicaal veranderen.Die plant gaat eruit,en die plant,die plant ga ik verzetten,wat een rotzooi aan planten heb ik gekocht. Enz. enz. enz.

En ja toen ik dus bezig was om die hele dooie plant eruit te spitten bleek al gauw hoe droog de grond was. Dit leek wel zand.

Dus maar gauw de gieter gepakt,en uit het regenvat maar water geschept,en meteen flink een berg water gegeven.Toen was mijn vat leeg,en toen heb ik maar de waterslang in de tuin gelegd.

Nu loop ik al een paar avonden met de sproeier door de tuin,en hoop ik dat de planten weer wat actiever worden.

groetjes, cowi

• theo

Alleen in Zuid Limburg (en delen van Vlaanderen) is het te nat,in delen van Noord NL is het extreem droog, meer dan 200liter/m2 tekort…

Dat is even spoeien om dat tekort aan te vullen. :D:D:(

Hallo, tuinliefhebbers, ik ben er weer, 't pompoenenseizoen is weer begonnen!

Maar eerst even de droogte:

Oost Ameland had in april 20,4mm, in mei 8,7mm en in juni tot nu toe 23mm.

Voor zover ik weet was alleen Enkhuizen nog droger, 1,9mm.

De Rudbeckia's hangen sinds begin mei om de 3/4 dagen zo, eideloos bezig zijn om ze in leven te houden…

Door droogte slaan overal firussen toe in coniveren:

Zeewind en droogte bevorderen dat:

Wel water, geen eten:

de schaapjes op het droge…

voetbaltraininsveld VV Geel Wit:

Forsythia:

Eikvaren en bottelroos:

duinladschap oost Ameland:

Siertuin?

Met vriendelijke groet en tot in nattere tijden (behalve voor Zuid limburg dan;),

Theo.

• kitty

Dat zijn wel heel treurige foto's Theo! Maar ik ben ook steeds bezig om de boel hier in leven te houden. Meestal met de sproeier, dan weer met de gieter om ergens een flinke plens inenen bij te gooien. Ik kan het echt niet aanzien als er planten in de tuin zo slap neerhangen…Moet echt aan je denken Margriet met al je planten, pfffffft.

We hebben vanavond wel weer heerlijk buiten kunnen zitten :)

Kitty

• paula

Hier regent het op dit moment behoorlijk. Al meer dan een uur. Met onweer. Graag had ik het naar jullie, die snakken naar regen, toegestuurd als dat mogelijk zou zijn. :)

Paula

• Teuni

Jeetje Theo, ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn. Hier in Roosendaal is alles mooi groen. We hebben regelmatig wat regen gehad. Maar nu begint het toch ook nogal droog te worden in de tuin. Een regenbuitje zou welkom zijn.

gr. Teuni

• theo

Ik kan ook wel mooie foto's selecteren van wat wel mooi is :), maar het ging nu even over de droogte.

Dagelijk uren gieten, sproeien, of een enorme selectieve plens…ja.

• carin

Ik las net vanochtend in de krant dat het in Groningen, Friesland, delen van de NOP en Noord-Holland in 20 jaar niet zo droog is geweest….. Carin

• Hinke

Ja Carin, zei ik al:-):-) Voor het weekend voorspellen ze regen, als dat nu ook maar het noorden haalt!!

En Theo, het is triest, maar gelukkig heeft de natuur een groot herstellend vermogen, al zal van die coniferen niet veel meer terecht komen. Ach, heb jij ook weer wat te doen toch?;-)

Hinke.

• Margriet

Oh, dat geloof ik meteen. Het valt me nog mee dat de tuin er redelijk uitziet. Die planten worden niet echt verwend en zijn diep geworteld.

De rozen en het zeeuwse knoopje krijgen wel wat extra water. De rest moet het maar even redden.

Alle sproeiers staan alweer aan achter. Voordat het warmer wordt. (zon schijnt alweer)

Gr. uit een woestijntje, Margriet.

• theo

:D:D:D Ja, ze planten steeds de verkeerde soort hier (Leylandii) en daar kun je geen haag van maken. :D

Een deskundige hovenier kan je handenvol geld schelen. ;)

Groetjes, Theo.