Druiven

• Margie

Hallo ik heb dit jaar maar 2 trosjes nog zeer kleine druiven aan mijn stuik

vorig jaar heb ik er wel veel van af gehaald.

De stuik is nu ongeveer 5 of 6 jaar oud , heeft op tijd voeding , kalk en water gehad ook is hij op tijd gesnoeid.

Waar kan dit aan liggen ?

• paula

Misschien verkeerd gesnoeid? In Januari moet je alle zijscheuten afknippen op één à twee “ogen” vanaf de hoofdtak(ken).

Paula

• Margie

Nee verkeerd gesnoeid kan niet Paula , want de andere struik zit wel vol met druiven ,en ik snoei al jaren de druiven ook bij ons vorige huis al en het is nog nooit verkeerd gegaan.

• Guy

Vorig jaar teveel trossen laten staan, waardoor de twijgen te dun gebleven zijn.

Ook een aantasting van echte meeldauw geeft het volgende jaar dunnere twijgen.

Boskoops Glory mag in de winter op 2 knoppen gesnoeid worden. De meeste nieuwe druivenrassen moeten langer gesnoeid worden.

Guy

• Katinka

Geef je speciale druivenvoeding (hoge k waarde)? Bij gewone mest willen ze wel eens heel hard gaan groeien zonder vruchten te geven. Maar dan is het nog raar dat je andere druif het niet heeft… dan lijkt het mij één of andere ziekte.

• roelofw

ik heb er ook eens last van gehad dat er weinig trossen aan zaten , maar heb het er bij gelaten en toen alle bladeren er af waren (laat in het najaar) enkele wortels kapot gestoken . de plant denkt dat hij doodgaat en volgend jaar heb je heel veel vruchten . groetjes roelof . het is altijd te proberen.