Deze week krijgen wij een mooie eiken regenton,met kraantje,die ook behandeld is.Zijn er nog dingen waar ik op moet letten,kwa onderhoud?
Groetjes,Yvonne
Ik heb ook een regenton staan met een grote hendel aan de bovenkant, je weet wel, zo'n gietijzeren ding. (hoe noem je dat eigenlijk? :-))
Als je dat ook hebt en je kunt geen water pompen, moet je even de schacht vullen met water. Als al het water in de buis verdampt is trekt hij geen water uit de ton mee. In het begin wist ik dat niet, ton boordevol met water en geen druppel uit de pomp. Stond maar te zwengelen als een zotte.
Het is maar een weetje. Gr. Margriet.
Ik zou voor dat het water in de regenton komt ,een zeefje maken van fijn vliegengaas of horren gaas en regelmatig schoonmaken .
Komt nog aardig vuil mee van de dakgoten . en je regenton blijft met schoon water ,
Heb het zelf gedaan met een stukje vitrage gordijn aan het einde van de pijp ,die in de regenton gaat . het voorkomt stank .
Anneke
Martin, om te voorkomen dat hij leeg raakt kun je ook meteen leidingwater gebruiken:-)
Gelukkig hebben we een eigen waterzuivering, daardoor heb ik een vat waar 1000 liter gezuiverd water in kan, dus ik kan maar door pompen met de zwengelpomp. De regenton gebruik ik nu ook maar weinig, wel heel handig om een hele droge pot even in de dompelen:-) Ik heb n.l. geen deksel op de ton. Als je een kleine tuin en/of besloten tuin hebt niet zo verstandig i.v.m. muggen/vliegen maar bij mij maakt dat niet zo veel uit met weiland en sloten in de buurt.
Hinke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?