regenton

• elfje

Deze week krijgen wij een mooie eiken regenton,met kraantje,die ook behandeld is.Zijn er nog dingen waar ik op moet letten,kwa onderhoud?

Groetjes,Yvonne

• Hinke

's Winters voor het echt gaat vriezen de ton leeg laten lopen anders loop je het risico dat je ton uit elkaar knapt. En zomers zorgen dat er altijd water in blijft anders droogt hij uit, trekt dan later ook wel weer dicht maar beter is het om er wat water in te laten:-)

Hinke.

• elfje

Dankje Hinke! Dan weet ik alweer heel wat meer.

Groetjes,Yvonne

• Martin

Op dit moment water in de regeton laten staan is hier erg lastig.

Moet hem dan zelf maar vullen met kraanwater.

Ik wil graag een flinke regenbui hier en nu of vannacht.

Groetjes Martin

• Margriet

Ik heb ook een regenton staan met een grote hendel aan de bovenkant, je weet wel, zo'n gietijzeren ding. (hoe noem je dat eigenlijk? :-))

Als je dat ook hebt en je kunt geen water pompen, moet je even de schacht vullen met water. Als al het water in de buis verdampt is trekt hij geen water uit de ton mee. In het begin wist ik dat niet, ton boordevol met water en geen druppel uit de pomp. Stond maar te zwengelen als een zotte.

Het is maar een weetje. Gr. Margriet.

• anneke Im

Ik zou voor dat het water in de regenton komt ,een zeefje maken van fijn vliegengaas of horren gaas en regelmatig schoonmaken .

Komt nog aardig vuil mee van de dakgoten . en je regenton blijft met schoon water ,

Heb het zelf gedaan met een stukje vitrage gordijn aan het einde van de pijp ,die in de regenton gaat . het voorkomt stank .

Anneke

• Hinke

Martin, om te voorkomen dat hij leeg raakt kun je ook meteen leidingwater gebruiken:-)

Gelukkig hebben we een eigen waterzuivering, daardoor heb ik een vat waar 1000 liter gezuiverd water in kan, dus ik kan maar door pompen met de zwengelpomp. De regenton gebruik ik nu ook maar weinig, wel heel handig om een hele droge pot even in de dompelen:-) Ik heb n.l. geen deksel op de ton. Als je een kleine tuin en/of besloten tuin hebt niet zo verstandig i.v.m. muggen/vliegen maar bij mij maakt dat niet zo veel uit met weiland en sloten in de buurt.

Hinke.

• elfje

Margriet,dat heet: een pomp..:)))

Wist ik ook niet hoor,stond in de advertentie.

Bedankt voor de tips allemaal,perfect zeg!

Groetjes,Yvonne

• maria

Ik doe het maar met een electrische pomp.En die staat momenteel dag en nacht aan.Zo'n vat met100 liter is niks bij deze droogte.

Maria

• elfje

Maria,de mijne wordt gelukkig 225 liter,maar met mijn stadspostzegeltje komt dat wel goed..:)))