vraagje over deze campanula

• anneke Im

kan je deze nou ook voor de langste dag terug snoeien ,zodat hij niet zo hoog wordt?en de veronica

zie dev olgende fotokan je hem nog net zien

hartelijk dank Anneke die plannen zit te maken voor volgend jaar al !!

Ze zijn 1.90cm hoog en ik moet ze gaan halveren het worden hele grote pollen .

• carin

Die campanula kun je inderdaad vroeg in het seizoen terugknippen, dan blijft hij lager en meer vertakt.

De veronicastrum (is net iets anders dan een veronica) zou ik persoonlijk niet terugknippen. Ik heb zelf verschillende soorten hiervan en ik heb ze nooit teruggeknipt, maar gevoelsmatig zou ik niet het idee hebben dat ze erop vooruitgaan. Hun hele vorm zou ook een beetje verpest worden als je ze meer wil laten vertakken. Je zou het natuurlijk volgend voorjaar met een paar stengels kunnen proberen om te zien wat er gebeurt. Carin

• Jalos

Ik heb de Veronicastrum wel terug geknipt.

Gaat goed dacht ik, volgens mij heb ik hem vorig jaar ook terug geknipt maar weet niet zeker.

• anneke Im

vanaf deze stoel zit ik dit alles te bedenken . dan ga ik dat volgend jaar doen carin en niet de veronica

Jalos, ik zat gisteren op jouw website kwam ik iets over de Gaura Lindheimer tegen dat die het bij jou niet doet .bij mij zijn ze ook 1,63cm hoog en een flinke bos ze beginne nu te bloeien vind dat ook zo,n heerlijke plant . Anneke