Nog even zeuren...

• Margriet

Die droogte, hè. Vandaag heb ik een vrijwel vergeelde en bloeiende (dat wel) Geranium endressi afgeknipt. Nu doe ik dat altijd, dan bloeit hij straks weer maar die verdroging had ik bij deze geranium nog nooit gezien. Zelfs de sterken der sterken hebben er last van.

Wel een beetje regen gehad vannacht. De zeeuwse knoop had zich zowaar half opgericht.

Gr. Margriet.

• Hibiscus

nat nat nat hier. Ja sorry, kan het ook niet helpen. Alles vaart er wel onder. Ik hoop dat het snel wat eerlijker verdeeld wordt.

Hibi.

• Mike

Hier ook extreem droog. Zo extreem dat de Lysimachia Firecracker zowat aan het verdrogen is. Echt uitzonderlijk, want het is een ijzersterke plant, normaal gesproken. Mijn verkoopplantjes moeten soms wel drie keer per dag water hebben, - niet normaal. Het is niet alleen, dat het hier al sinds begin april niet meer echt heeft geregend, maar die alsmaar harde wind doet alles extra uitdrogen.

Op het ogenblik motregent het hier wat, - beter motregende, want het is alweer over zag ik net. Gelukkig heb ik een sloot en een goeie pomp, anders was de hele tuin al een bos hooi. Waar ik gesproeid heb, staat alles er mooi bij, - waar niet gesproeid is, is het een trieste boel. Een mals, langdurig buitje zou niet verkeerd zijn. Maar je zult het zien, de regen komt straks, als het niet echt meer nodig is, met bakken tegelijk uit de lucht…

Mike

• anja

goede morgen allemaal.

het is donker en alweer regen je zou er somder van worden.

hoop dat het vanmiddag opklaard.

ik had witte bloemetjes gekocht rotten weg (dubbele vleitig liesje).

ik zal de regen naar jullie sturen ha ha ah.

allemaal succes er mee want het is niet leuk als je alles ziet uitdrogen.

groetjes anja

• harro

hier heeft het vanacht ook geregend, en nu nog een beetje,maar toch is de grond erg droog, het gaat scheuren, dus straks ff kijken en ev sproeien,

• anja

dit weer past wel bij mijn stemming heb vanochtend ons lieve poes moeten laten inslapen had een tumor in haar buik. dat moest ik even kwijt.

groetjes anja

• maria

Ik heb niks te zeuren.Dagenlang heeft de pomp hier aangestaan en ik heb alles op het erf dus redelijk fris kunnen houden.De regentjes die er sinds vrijdag zijn gevallen hebben de rest wat opgefrist..En verder: het was de laatste tijd heerlijk weer.Ik kon 's ochtends al in mijn nachthemd de potplanten watergeven,kon de rest van de dag lekker buiten lopen genieten zonder te puffen, heb de air-conditioning nog niet hoeven gebruiken en er zijn nog maar heel weinig hinderlijke insecten, behalve dan teken.De gemeente heeft de wegkanten nog niet gemaaid en dat is heel feestelijk met al dat bloeiende gras.Die grassen zien er dit jaar zó mooi uit, nu ze niet verregend en uitelkaar geslagen zijn!En Bobby James was overweldigend dit jaar!!

Kortom: een schitterende lente!

Maria

• Annemarie

Het is droog, kurkdroog, de potplanten kan ik bijhouden, maar wat is wijsheid? de tuin besproeien urenlang? de paar buitjes van de afgelopen 2 nachten bereiken de grond onder de planten niet eens, dus het is bijna 1/2 dag de sproeier aan laten.

Wat doen jullie?

gr. Annemarie.

• jeltje

Zo af en toe de sproeier aan en flink lang sproeien. En in het voorjaar zomer en najaar de grond bedekken met afgeknipte planten in stukjes (lente), uitgebloeide bloemen/planten ( geen zaad) (zomer)in stukjes, en in de herfst een laag blad, om een betere bodumstructuur te krijgen. En nu heb ik het gevoel dat het begint te werken, we wonen op zandgrond en de aarde is goed humusrijk, daardoor hou je het vocht beter vast. Nu op het ogenblijk regent het. fijn zomer gr Jeltje

• paula

Ik kan helemaal met je meevoelen Anja. Heb ook jaren katten gehad en vooral de dood van de laatste heeft me erg veel verdriet gekost.

Paula