Margriet zeurt door :-)

• Margriet

Verbazing bij het weerbericht vanavond.

“De mensen die vandaag al op de camping stonden hadden het slecht getroffen, koud en regen tot 15.00 's middags.”

Waar stonden die mensen dan? Niet in NH ;-) Geen druppel hier vandaag, alleen vannacht een miezertje. Verder prima weer, zon en een stevige bries. Shirtjes-weer. Vanmorgen misschien een beetje frisjes maar dat trok al snel weg. (ik ben wel winterhard hoor)

Sproeien dus. Alweer. Ik word nog eens een sproeier. En de vooruitzichten? 30 graden, heet, zon en daarna plensbuien. Ik heb maar vast bij voorbaat de planten verzopen.

Hebben jullie zolang regen gehad vandaag?

Gr. Margriet.

• anneke Im

Hier vanmorgen een miezeltje en de temperatuur was goed.

Vanmiddag zelfs warm en volop zon . Anneke

• Mike

Die weerlui zitten de hele dag binnen en maken computerberekeningen over hoe het misschien over 2 weken zou kunnen zijn. Vergeten ook even buiten te kijken, hoe het weer daadwerkelijk is. Regionale verschillen vinden ze blijkbaar ook niet interessant. Alleen het weer in de Bilt telt, - blijkbaar…

Mike

• janet

hier in flevoland heeft t vanacht fors geregend (gelukkig) maar overdag een paar spatjes en ook hier shirtjesweer, “lekker” onkruid gewied (gaat geweldig als de grond vochtig is) er stond weer genoeg!!

Graag vanacht hetzelfde recept want ik wordt helemaal gek van dat gezeul met tuinslang, ik vermijd de watermeter maar want ik wil t ff niet weten hoeveel water ik al verbruikt heb, gelukkig heb ik ook twee pubers die veel onder de douche hangen kan ik mooi hun de schuld geven van oververbruik.

groet janet

• Brigitte Verkuijl

Hier in Hengelo genoeg regen gezien voor een hele vakantie:(

• Hinke

Gistermorgen in Friesland miezerde het een beetje, 's nachts had het wel redelijk geregend. Rond 10 uur zijn we naar Almere gegaan, daar hebben we geen regen meer gehad en de hele middag zon, heerlijk weer. Ook nu schijnt de zon hier al weer volop.

Hinke.

• maria

Met “sproeien” verdampt er te veel water ongebruikt.De grond nathouden is mijn devies.

En bij het water geven van kleine potjes en kuipplanten, deze op schotels zetten, zodat ze van onderen water kunnen krijgen en er toch een vochtig atmosfeertje rondom de planten ontstaat.Ooit heb ik bij een hobbykweker gezien dat hij die kleine potjes met zaailingen en stekken op grote platte zinken bakken had staan, waar een gaatje met een stop in zat.Bij droog weer ging het gaatje dicht, bij nat weer gingen de gaatjes open, zodat het teveel aan water kon weglopen.Veel gemakkelijker watergeven dan dat gesproei!

De pomp heeft hier dagenlang dag en nacht gewerkt om alles onder water te zetten, iedere dag één deel van het erf, dus weinig werk om even de slang te verplaatsen.En, gecombineerd met een paar milde kleine buitjes(als voorspeld) ziet alles er hier redelijk fris uit.Ik denk er zelfs over om vandaag of morgen het gras te gaan maaien!

Maria

• Olga

Gisteren heeft het hier tot een uur of twee gemiezerd. Daarna droog en zonnig. Die miezer heeft wel 1 hele millimeter in de regenmeter geproduceert. Dus dat zet geen zoden aan de dijk. We hebben vrijdag 5 mm gehad (voor het eerst in weken) die waren ook zo weg in die kurkdroge grond.

Op de volkstuin heb ik o.a. een deel groentetuintje en een deel net aangelegd siertuintje, maar geen stromend water! Alles wordt gegoten met gieters, die gevuld worden uit een toenemend aantal reuze-regentonnen. En hoe dat water in die tonnen komt? Niet van de regen dus…. De tonnen worden door mij gevuld met slootwater dat ik oppomp met een dompelpomp, waarvoor eerst 90 meter stroomdraad en dan ruim 20 meter tuinslang moet worden uitgerold (die later ook weer moeten worden opgerold). Als ik de pomp aan heb, sproei ik natuurlijk meteen wel de hele tuin.

Veel werk, dus van mij mag het ook wel een paar nachten gaan doorregenen! Maar gisteren had ik dan eindelijk een dagje gietvrij! En daardoor tijd om weer eens wat te zaaien, dat nu dus weer extra begoten moet worden! Ha ha, zo blijf ik bezig, wat een rare hobby heb ik toch!

Olga

• carla

Gisteren naar Kwekerij Esveld in Boskoop geweest (vanuit NH), onderweg wel af en toe regen en 1 keer een flinke bui maar smiddags weer droog en thuis was het de hele dag weer droog geweest. Gisternacht heeft het wel geregend maar of dat genoeg was, ik betwijfel het.

Carla vanuit de Zanstreek.

Was trouwens erg mooi en gezellig bij Esveld.

• kuuk

“De mensen die vandaag al op de camping stonden hadden het slecht getroffen, koud en regen tot 15.00 's middags.”

Waar stonden die mensen dan?

Op de N.W. Veluwe. Daar regende het om 08.00 uur toen ik naar m'n werk ging en om 13.15 regende het weer of nog. En echt we hebben het KOUD gehad. Inderdaad tot zo'n 15.00 uur echte regen daarna konden de regenmutsjes in de tas en toen de zon kwam werd het ook echt WARM.

Het gazon achter heb ik zelfs nog niet gesproeid dit jaar en oh wondertje ik heb nog nooit zo'n groen gazonnetje gehad. Heb het gras wel lekker lang hoor dit jaar.