Kattenstaart

• VleerKipje

Hoi, ik vind kattenstaart heel leuk, maar bloeit dat een beetje lang?

Is voor mij belangrijk omdat ik een hele kleine tuin heb.

Anders misschien nog alternatieven met aar/pluimvorm? (roze)

• anneke Im

bloeit vrij lang heb hem bij mijn vijvertje en begint nu ook te bloeien oude bloemen er uit halen ,geeft nog een nieuwe bloei.anneke

• Katinka

Hij bloeit inderdaad best lang om dat de bloemen lang op kleur blijven. Er is ook een lichtroze variant. Ik heb beide kleuren in de sloot staan. Daar doen ze het prima, maar ook ‘op het droge’ doen ze het prima. Combineert leuk met sanguisorba officinalis ‘tanna’ (rode bolletjes).

• jeanny

Een andere aarvormige zachtroze is linaria“ Canon Went.”bloeit lang door maar is niet zo fel roze.

• Mike

Iets van een andere orde, maar met soortgelijke bloeiwijze, - net een orchidee, - is de Francoa. Word beduidend minder hoop, ca. 40 cm, en bloeit zoals een tiarella of heuchera. Heel fraai in ieder geval. En in tegenstelling tot de kattenstaart heeft Francoa liever een droge plek en voelt zich beter thuis in de rotstuin.

De kattenstaart bloeit idd vrij lang, in de moeraszone of vlakbij de sloot beduidend langer dan in de border. Op natte plekken kan ‘ie behoorlijk en best hinderlijk uitzaaien, omdat ’ie niet gemakkelijk is weg te trekken. Vormt vrij snel een stevig wortelgestel. Een hele sterke plant dus.

Mike

• VleerKipje

Bedankt allemaal voor de adviezen en suggesties, ik ga even googlen :-)