wat bloeit er zoal in de tuin

• Annemarie

Een kleine impressie van wat er momenteel in de tuin bloeit, de kui- en potplanten uitgezonderd. Er is een overzichtsfoto van de tuin, jammer genoeg vind ik dat altijd moeilijk om mooi te krijgen, het zal wel aan zon/schaduw liggen.

E:\My Documents\My Pictures\bloemen\Screensaver\collage5.jpg

Op deze foto een herhaling van een paar foto's, maar dat komt door het systeem, en ja…. dat mooie beestje, is geen inwoner van onze tuinen, hte is een bewoner van Central Park in new York.

E:\My Documents\My Pictures\bloemen\Screensaver\collage6.jpg

H. groet Annemarie.

• Annemarie

jammer de compilatie lukt niet, ik heb h'm wel via tinypic gedown load en dat ging goed. Nog een keer proberen.

ik hoop dat het nu wel gaat.

• Plantadvies

Spelen met het licht is belangrijk bij het maken van foto`s. Moet overigens bekennen dat er zeer mooie foto`s bij zitten. Roze, paars en wit…..mijn lievelingskleuren. Ik heb me weer heerlijk vermaakt met jouw mooie digitale collage.

Plantadvies

• Mike

Mooie compilatie Annemarie! Weet je ook hoe de clematis heet, die helemaal rechts, 5e foto van boven heet? Die heb ik ook en ik zoek al tijden naar de naam??

Mike

• viool

Hoe heet die roze links van het zeeuwse knoopje?

Groeten Viool

• Katinka

Is dat niet clematis viticella purpurea plena elegans? Ik vind die eekhoorn zo leuk tussen al die bloemetjes, hij voelde zich er vast thuis dat hij er tussen is gepiept ;).

• paula

Dat is de prikneus volgens mij. Weet helaas geen latijnse naam. Blad is heel zilver behaard. De plant wordt ca. één meter hoog.

Paula

• Katinka

lychnis coronaira

• Katinka

coronaria ….

• Mike

Geweldig, Katinka, dat is 'm !! Dank je wel. Alle tuinbezoekers vragen naar de naam van deze beauty en nu heeft het beestje eindelijk een goede naam. Leuk hoor. Heb overigens ca. 40 clematissoorten in de tuin en momenteel bloeien er heel wat soorten tegelijk. Ben helemaal wouw van de Arabella en de Lady Diana. Vind ik eigenlijk veel mooier dan al die grootbloemige soorten, die ik ook wel heb, maar die zijn zo overdone, dat het bijna niet leuk meer is.

Mike