wat bloeit er zoal in de tuin

• Annemarie

Ik geloof dat inmiddels al wat antwoorden zijn gegeven, de lychnis/sylene coronaria = prikneus een zaailing, elk jaar heb ik her en der wat van deze pittige bloemetjes, niet helemaal 1 m, wel 60/70 cm.

Wat betreft de clematis :(van het kaartje): vit. Purp.P. Elegans. Het is een heel kleinbloemige, maar beeldschoon.

gr. annemarie.

• Katinka

Ik hou zelf ook vooral van de kleinbloemige clematis :) en dan met name de viticella's!

• janet

prachtige plaatjes, veel van deze modellen staan ook in mijn tuin, leuk om te zien dat ik niet de enige ben die deze planten zo mooi vind, alleen die vreemde gast heb ik helaas niet maar ja ik heb wilde konijnen (grumpf) ze houden ongevraagd mijn vaste planten kort. ga zo door met de mooie foto's

groet janet

• Margriet

Misschien leuk om te vertellen: Van die prikneus (Lychnis coronaria) zijn de knalroze en de witte het bekendst.

Er is nu ook een witte met zachtroze blosje. (Angel's Blush). Niet omdat ik hem kweek, maar hij is leuuuuuk!!! Echt een aanvulling op de “gewone” kleuren. Hij valt me zo 100 % mee. Ik moest henm natuurlijk even afwachten, hij bloeit nu en is echt gewoon mooi. Ter info. :-)

Gr. Margriet.

• René

Bij mij is hij heeft hij zich niet meer uitgezaaid. twee jaar geleden had ik hem in mijn tuin.

• Margriet

Hij heeft wel zon nodig om goed te bloeien en groeien, het is een goede droogteplant (mèt zon).

Gr. Margriet.

• René

bij mij is het net Zo droog als bij jou :-) wellicht toch te donker of staat mijn tuintje toch gewoon te vol?

• carin

Ik zag de lychnis in de gewone felroze kleur laatst met gevulde bloemen. Ook wel leuk, net roosjes op grijze stengels. Lijkt me ook een voordeel dat ze dan meestal langer bloeien, want gevulde bloemen zijn vaak steriel. Ik vond ze, toen ik deze plant ooit had, namelijk zo snel uitgebloeid en dan was het mooie eraf. Nadeel is dan wel, dat je ze ook snel weer kwijtraakt, want geen zaad. Carin

• Margriet

Deze zijn gezaaid, Carin. En bloeien in die aangegeven kleur. Of ze lang bloeien moet ik nog even afwachten, ze beginnen net. Zien er in ieder geval schattig uit. (ander woord is er niet voor ;-))

Gr. Margriet.