Mooi, maar wat is het?

• Mike

kan niet alleen zachte winters overleven, - bij mij is ‘ie gewoon aan het woekeren en uitzaaien. Heb verschillende soorten, waaronder de lucifer. En volgens mij heeft Margriet ook een donkerbladig soort in de verkoop staan, als ik ’t me goed herinner…

Mike

• janet

inderdaad volgens mij een winterharde plant, bij mijn buuf groeit ie de pan uit, gelukkig maar want toen kreeg ik een stukje = kluit met allemaal knolletjes en nu staat ie op uitkomen. Prachtige plant naar mijn mening. veel plezier ermee

• Margriet

Die staat nog niet in de verkoop, die donkerbladige. Die wordt nu gekoesterd en gekweekt. Hij is prachtig!!! Als ik diep nadenk weet ik de naam………ehm…..nope, komt nu even niet. (verjaardag, net thuis :-)) Dawn to Dusk? Erg mooi bronzen blad, heel apart.

Ik heb hem in Frankrijk aangeschaft en meteen geprobeerd te vermeerderen. Dat lukt vrij aardig. :-)

Ik heb in de verkoop de oranje en de Lucifer. Ik vind de bloei echt prachtig! Wat je nu ziet is het begin van de bloei, die is al mooi. Het wordt nòg mooier. En het blad is ook al prachtig, zeker dat van Lucifer, iets breder, groener, mooie vormplant.

Hier is hij gewoon winterhard en breidt vlotjes uit.

Gr. Margriet.

• anja

ik hoop dat het lukt.hahaha

probeer een foto te sturen.

groetjes anja

• anja

nou ik heb precies gedaan wat ik moest doen . ben dat betreft nog een leek met de computer.

zal vanavond nog eens proberen.kreeg het niet voor elkaar.

groetjes anja

• Greetje

Peuleschil, na de tip van Paula, de crocosmia Lucifer wil ik gaan combineren (tegen een oude muur) met lichtblauwachtige (?) bloemen die ik ervoor wil planten, deuren en kozijn zijn donkerblauw….nog een goede tip voor een combinatie? Geweldig dit forum

• paula

In Schotland groeit hij in het wild en volgens mij vriest het daar vaker en harder dan hier! Ik vond hem toen ook al erg mooi maar omdat hij daar op erg veel plaatsen groeit dacht ik dat het wel eens een woekeraar zou kunnen zijn. Heb hem dus (nog) niet in mijn tuin.

Paula

• Margriet

Ik zou er een mooie Salvia voor planten. Alle tinten blauw die je maar wilt.

Gr. margriet.

• janet

nou hij woekerd niet maar wordt ieder jaar breder en voller maar is eenvoudig te delen, gewoon de schep erin, kan je vast een ander er ook gelukkig mee maken. ik vind m prachtig en heb van mijn buurvrouw gebietst in ruil voor wat stekjes, zo is ieder gelukkig, mooi toch. janet

• René

Je laat al snel een bolletje achter als je het wilt verplaatsen. Lastig te verwijderen ook al door het makkelijke uitzaaien maar inderdaad prachtig. bij mij staat hij in mijn voortuin en veel mensen stoppen even om hem te bewonderen. Als hij uit gebloeid is blijft hij mooi met zo eenstreng van zaaddozen. Deze kan je ook regelmatig als snij bloem kopen.