weet iemand iets over veldesdoorn

• appie

Ik heb al jaren een veldesdoorn heg,nu wordt hij plotseling bruin en ik zie op de blaadjes van die witte vlekken,die had ik voor een paar jaar terug ook op mijn japanse esdoorn die is dood gegaan wat kan ik er tegen doen ,,,wie kan me helpen !!

Alvast bedankt Appie

• fred

Omdat het zo droog is heeft de stakker makkelijk last van Meeldauw. Sproei maar wat zwavelmeuk en dat komt ie wel weer bij. Ook watergeven helpt om hem weer wat vitaler en dus weerbaarder te maken.

Fred.

• appie

Beste fred, ik heb net een foto gemaakt .is dit meeldauw,tis dat witte ding, het zit er vol van,de heg krijgt al bruine vlekken en bladeren verdorren

• mw.lutetia

dit is wolluis.heel moeilijk uit een boom te verwijderen.luut

• fred

Nee, da's wolluis. Ik heb een bolesdoorn geheel kortgezaagd, 2 jaar terug, en die is nu weer mooi en zonder wolluis. Gewoon bestrijden is erg lastig omdat dat wolletje de luis beschermt tegen allerlei invloeden van buitenaf, dus ook tegen chemische bestrijding.

• appie

bedankt allemaal voor de de reacties,tis inderdaad wolluis ik heb een middel gekocht om de haag te nevelen ,ben er net klaar mee, zal jullie op de hoogte houden met het resultaat!

Gr Appie