op zoek naar plantnaam

• mw.lutetia

zelf vermoed ik dat je de vlasleeuwebek bedoelt;die heb je in het roze en violet;ik zou er de roze veronica spicata bijzetten.luut

• Hibiscus

Ik heb al de namen opgezocht maar hij zit er niet tussen ! Ik zit nu even met een pijnlijke voet (valpartijtje met de fiets. De schade aan het ego is groter dan aan de voet ;-) ) maar als het goed is kan ik morgen weer de fiets op en ga ik een foto maken. Aangezien het voor mij toch te heet is om de tuin in te duiken (zelfs de katten willen niet !) duik ik even de plantenboeken in.

Ik kom er nog op terug. Alvast hartelijk dank iedereen !

• martine

Bedoel je misschien de astilbe?

• Jalos

Ik denk eigenlijk aan Verben bonariensis.

Misschien is dat 'm.

• paula

Sterkte met je voet. :)

• Jalos

Verbena bedoel ik uiteraard. :D

• Hibiscus

Komt helemaal goed. :-)

• Hibiscus

Ik heb even de boeken doorgebladerd en kwam de Perovskia tegen. OFhij lijkt er erg veel op OF het is 'm. Als iemand een plant kent die hier verdacht veel op lijkt, laat maar horen.

• Margriet

Een plant die hier erg op lijkt (uit de verte) en die nu ook bloeit, is de Veronica longifolia “Blauriesin”

Eerlijk gezegd raad ik je Perovskia niet aan. Zijn kleur is prachtig, blad ook. Maar hij valt àltijd om en ligt meer op de grond dan dat hij erboven staat.

Gr. Margriet.

• carin

Eens met margriet. Valt àtijd om en zeker op rijke grond wordt hij ook best fors. 10 jaar geleden was het een modeplant, die je veel zag. Nu zie je hem nog maar zelden ergens in een tuin. Carin