mieren aanslag op oleander

• Brigitte Verkuijl

Ook dit jaar weer een mierennest in mijn pot vd oleander. Heb haar uit de pot gehaald en in een emmer gezet en de mieren kolonie gedood incl 1000en eitjes en koninginnen. Later de kluit totaal afgespoten met water straal Alle aarde met mieren eraf. Nu verpot met nieuwe aarde en hopen dat ze het redt. Ze heeft veel water gehad. Is het verstandig om extra mest te geven nu na de aanslag? Ze hangt al vanwege topzwaar ivm vele bloemen. Maar ziet er wel vermoeid uit.

• mw.lutetia

al enkele malen heb ik het hier doorgegegeven:strooi verknipte bieslook en blaadjes van de pepermunt op de aarde en onder de pot in de sierkuip of wat je er ook onder hebt staan.werkt subliem.heeft de plant soms luizen waarop de mieren afkomen?luut

• Brigitte Verkuijl

nee totaal geen luizen ook nooit gehad. Ik zal direct de munt plant van mams slopen :S en de bieslook ook.

• Hibiscus

Dag mevr. Lutetia,

werkt dit ook bij tuinplanten ? Als je bieslook en niet-woekerende (peper)munt plant rond bijvoorbeeld rozen, werkt dat ook tegen de mieren ?!

Hibi.

• Brigitte Verkuijl

helaas helpt het hier niet want ondanks de munt lopen de klonnes gewoon onder de pot zo de gaten weer in :(