nog een collage om te bekijken

• Hibiscus

Na de collages en al de foto's werd ik helemaal enthousiast. Met mijn nieuwe fototoestel ter hand ben ik door de tuin gestruind waar op dit moment opvallend weinig wil bloeien. Teveel water gehad zo te zien. :-(

Bijgevoegd twee collages van mijn tuin. Hopelijk heb ik ze niet te groot gemaakt en kan iedereen ze goed zien.

• kuuk

Hallo Hibiscus,

Ik weet niet wat er fout ging, maar ik zie nu twee prachtige foto collage's. Wat een mooie foto's. Alleen op de tweede foto tweede rij in het midden, wat is dat voor een engerd, is dat een leliehaantje? Mooie foto is het zeker. En met het weinige bloeiends valt het reuze mee zo te zien. Mooi hoor.

• kuuk

Een dubbele reactie. Volgens mij doet m'n pc'tje een beetje raar. Hoop niet dat hij last van de warmte heeft of nog iets ergers. :):? Nou ja, 't bericht is zeker overgekomen.

• paula

Die van mij doet ook raar. Als ik, zoals nu, een bericht plaats krijg ik een leeg wit veld te zien met een / teken. Als ik dan kijk of het geplaatst is, is er niets aan de hand; het staat er gewoon.

Het zal wel aan de prikpagina liggen denk ik. Een late reactie op de warmte :D:D

Paula

• Hibiscus

Oh hemeltje nee, geen leliehaantje. Dat is een vuurwants. Ik heb er hele volksstammen van in de tuin. Ze zijn bekend om hun woongedrag rond lindebomen maar hun tweede favoriete voedselbron is de Hibiscus. Ze eten namelijk (oude) zaden. Alleen als ze echt met veel te veel zijn, tasten ze ook levende knoppen aan.

Ik doe in de lente een sproei-actie tegen luizen waarbij ook de vuurwantsenpopulatie sterk uitgedund wordt. Zo blijven er voldoende vuurwantsen over om mij in het najaar weer van dienst te met zaden opruimen. :-)

Ik heb ze echter ook al bij elkaar gepakt IN de uitgebloeide zadenkamertjes van een schijnpapaver gezien en daar was ik niet blij mee ! :-(

Helaas heb ik dit jaar geen mooie groene of bruine wantsen gezien. Fascinerende beestjes !