nog een collage om te bekijken

• mtb

De Acanthus krijg ik nog niet in bloei: waar en hoe heb je die staan?

• Hibiscus

Hoi Paula en Annemarie,

ik heb een ICT/DTP-achtergrond. Ik werk al jaaaaren met Paint Shop Pro en doe gewoon alles knippen en plakken. Ik lees dat dit programmaatje Picasa jullie prima van dienst is dus lekker blijven gebruiken. Collages zijn leuk !

• Hibiscus

Dank je. Ik en mij nieuwe fototoestel maken nog kennis met elkaars mogelijheden.

• Hibiscus

Oooo, ze lijken groot maar het zijn nog maar druifJES hoor. Ik denk dat het grootste trosje zo'n centimeter of 15 lang is op dit moment. Enige wat ik me afvraag is waar de kleur blijft. Het is echt een blauwe druif.

• Hibiscus

Uhm, hij staat in löss/kleigrond gemengd met oude potgrond en zand (Dit is toevallig zo gebeurd. Alvorens ik er mee aan de slag ging was het een “afvalplek” van tegels, gebroken potten, dode kamerplanten, bladafval, etc.

Hij staat achter een schutting dus vrij beschut tegen de heersende wind.

Hij heeft de rug naar het zuidwesten en krijgt dus in de zomer zon van zonsopgang tot ongeveer 6 uur savonds.

En zijn voeten zijn omringd met Maagdenplam ( Vinca Minor) dus in de winter is hij goed bedekt tegen kou en in de zomer tegen uitdroging.

Ik heb 3 zomers geleden drie stekken gekregen van een buurvouw. Twee stekken hebben het gehaald zoals je ziet. Die eerste zomer had ik enkel bladeren. De tweede zomer had ik drie bescheiden bloemstammen en deze zomer groeit ie naar volle potentie.

Oh ja, de buurvoruw heeft hem in de voortuin staan, pal op het zuiden, veel wind en gortdroog. En toch een joekel van een plant.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hibi.

• mtb

bedankt!