agastache

• cowi

Ik heb van de week twee planten gekocht te weten: de agastache blue fortune.(dropplant)

Nou vroeg ik mij af of dit vaste planten zijn. Ik zag ze staan in een tuincentrum en dan vindt ik ze zo mooi dat ik meteen voor de bijl ga.

Maar later bedacht ik dat ik deze planten wel meer in mijn tuin hebt gehad,en het volgend jaar zijn ze zomaar verdwenen. Hoe kan dat??

groetjes cowi

• paula

Het zijn wel vaste planten maar ze hebben de twijfelachtige hebbelijkheid dat ze volgend jaar zomaar verdwenen kunnen zijn.

Paula

• Hinke

Ik HAD ze ook. Ze zijn prachtig maar nu jij er over begint denk ik opeens, hè die heb ik niet weer gezien dit jaar, zal dus wel verdwenen zijn:-)

Hinke.

• Tuinprins

Agastache houdt niet van vocht in de winter. Vooral als ze op zware grond staan (klei!) overleven ze een Nederlandse winter meestal niet. Vaak zaaien Agastaches zich uit maar de cultivar ‘Blue Fortune’ is steriel dus naar zaailingen van deze cultivar zul je te vergeefs zoeken.

Gegroet, de tuinprins

• Tuinprins

Agastache houdt niet van vocht in de winter. Vooral als ze op zware grond staan (klei!) overleven ze een Nederlandse winter meestal niet. Vaak zaaien Agastaches zich uit maar de cultivar ‘Blue Fortune’ is steriel dus naar zaailingen van deze cultivar zul je te vergeefs zoeken.

Gegroet, de tuinprins

• Tuinprins

Sorry voor de dubbelpost.

• maria

Daar kun je niets aan doen, dus je hoeft je niet te verontschuldigen.Het is een of andere fout bij Startpagina, waardoor berichten dubbel worden getoond.Het gebeurt ook op andere prikborden.

Maria

• Annemarie

Hallo Cowi,

Een prachtige plant de Agastache, maar….. moeilijk, zoals anderen ook al zeiden hij komt niet zo makkelijk terug. Ik meen dat vorig jaar in september of zo een artikel in Groei en Bloei heeft gestaan over moeilijke planten en dit was er dus een van. Jammer he!

groetjes Annemarie.

• Margriet

De gewone Agastache verdwijnt mestal op de plek waar je hem plant en komt ergens anders terug. Je raakt hem nooit helemaal kwijt.

De Blue Fortune is zeker een Agastache om een keer te hebben. Hij is erg mooi, blauwer dan de “gewone” met dikke aren. Hier heeft hij het op een plek 3 jaar probleemloos gedaan, nu is hij vertrokken. Geen zaailingen, zoals gezegd is hij steriel.

Ach, als je hem een keer in de drie jaar moet vervangen valt de schade wel mee. Geen reden om hem niet te planten, hij bloeit eindeloos lang.

Gr. Margriet.

• ann

Hier had ik de Blue Fortune ook in het najaar geplant maar is in het voorjaar niet meer opgekomen,jammer. Hij heeft op die plek toch te nat gestaan.

Ann