Eeuwige moes

• de Haan

Heeft iemand wel eens van Eeuwige moes gehoord.

Nog mooier, heeft iemand een stek voor mij.

• maria

Ja, hij staat bij mij in de verlaten moestuin.Het is een oud cultuurgewas, de bladeren zijn bv te gebruiken om koolrolletjes mee te maken.En je kunt best een stek van me krijgen als ze er aan zitten.Ik zal een dezer dagen wel eens kijken, dan mail ik wel even

Maria

• Hinke

Had er nog nooit van gehoord en als je googled krijg je veel info over een documentaire daarover maar zag ook dat op marktplaats er zaden van worden aangeboden. Als je zoekt met Brassica oleracea var ramosa vind je het vast.

Succes Hinke.

• Hinke

Oh Maria heeft de plant nog, wat leuk!!

Hinke.

• Hinke

En sorry de Haan, als je zoekt om marktplaats vind je hem alleen door op eeuwige moes te zoeken.

Hinke.

• Hinke

En omdat ik deze mogelijkheid altijd vergeet ook dat nog even proberen, zien of het werkt:-):-)

Hinke (die zo eeuwig bezig is met de moes:D:D:D)

http://link.marktplaats.nl/171940635

• maria

Eeuwige moes/eeuwige kool bloeit niet en is alleen door stekken te vermeerderen! :D

http://library.wur.nl/WebQuery/artik/lang/661881

Maria

• paula

Raar eigenlijk, dat eeuwig moes niet bloeit. Vraag me af waarom het dan “eeuwig” genoemd wordt. Als het zich sterk zou uitzaaien, kon ik me bij de naam wel wat voorstellen. (Je komt er in een eeuwigheid niet meer vanaf:D:D)

Paula

• maria

Dat laatste is niet het geval.I.t.t. planten die zich uitzaaien kom je er heel gemakkelijk van af: gewoon de bestaande planten uittrekken en vernietigen.Het eeuwige slaat er juist op, dat, als je de plant laat staan, je niet ieder jaar weer nieuwe plantjes hoeft te planten zoals bij andere koolsoorten

Maria

• Hinke

Raar dat iemand dan zaden aanbied, als hij niet bloeit dan ook geen zaad neem ik aan. Maar misschien weet ik net wat te weinig van de bloemetjes en de bijtjes:D:D:D

Hinke.