kleine wormpjes

• gerrit

zo , in de pot en op een stokje in de pot , zitten wormpjes , ongeveer 2 cm lang

2mm dik , geribt ,2 kleurig ,(groengrijs met licht rode kring,bijna niet met het blote oog te zien ) en het rare is dat ze zichzelf rechtzetten met hun kopje omhoog , zo zitten ze de hele tijd , ik zou graag weten wat voor soort dit is , en of ze schadelijk zijn , voor mijn planten .mvg , gerrit

• Plantadvies

Kun je een foto maken Gerrit?

Plantadvies

• ann

Zijn het geen hele kleine rupsjes.

Ann

• kitty

Ik heb ook het idee dat het kleine rupsjes zijn Gerrit en wel van een nachtvlinder familie, een zgn. “Spanner”. Die hollandse naam hebben ze te danken aan hun manier van voortbewegen, dat ze zich zo helemaal recht kunnen spannen…En in geval van evt. gevaar kunnen ze zo rechtop blijven staan. Je moet maar even Googlen, dan vind je ook of ze schadelijk zijn.

Kitty

• gerrit

ja, dat zijn ze , rare beestjes , ik had het nog nooit gezien , ik dacht echt dat het een soort vertakking was tot ik het zag bewegen , ik heb geprobeerd er een foto van te nemen , maar het is zo klein , dat ik het nauwelijks kan fotograferen , alvast bedankt voor de informatie , en we zijn weer wat slimmer geworden ,

mvg gerrit.