Nog even over padden...

• Katinka

Ik schrok me net te pletter zeg! In een zak potgrond hield zich een pad schuil, en wel een héle dikke en grote pad. Hij (zij) schrok ook van mij en kroop nog dieper in de zak. Gelukkig had ik maar een handjevol potgrond nodig voor het zaaien van tuinkers dus hij mocht blijven zitten van mij. Hij was zo dik, die had vast iets heel groots gegeten. Ik hoop dat het een lekkere muis was want daar ben ik de vorige keer van geschrokken (mijn zakken potgrond zijn in trek ;)). Tenminste, ik neem aan dat hij iets had verorberd. Ze leggen nu toch geen eitjes meer?

• mw.lutetia

was het een gewone pad,vrij donkerbruin of had ze een gele rugstreep?bij kikkers en padden worden de vrouwtjes een stuk forser dan de mannetjes;misschien had die een salamandertje,hagedisje of dikke regenwormof een aantal naaktslakjes op!luut

• Mike

Of een muis dus, want die slikken volwassen vrouwtjespadden met gemak en genoegen even door…

Mike

• Katinka

Het was een donkerbruine en het zal dus wel een vrouwtje zijn geweest. Ik had eigenlijk nog niet zo'n grote gezien in mijn tuin, allemaal van die kleintjes…