Zinnia's

• Margriet

Ik heb dit jaar iets net Zinnia's. Wilde ze altijd al gaan kweken, heb dat nu ook echt eens gedaan. In Frankrijk zag ik ze in bloei komen, mijn eigen gekweekte Zinnia's. Wat een wonderlijke, heerlijke bloem. Al die kleuren, hartje verandert nog weer van kleur als hij wat langer bloeit. Lange bloei, van half juli tot oktober kan het wel zijn als de zomer een klein beetje meedoet, ze houden wel van warmte.

Stevige stelen, stevige bloem, gewoon leuk!

Gr. Margriet.

• paula

Een paar jaar geleden had ik ze maar de zomer was slecht en daar kunnen Zinnia's niet goed tegen. Dit jaar heb ik ze weer maar wat jij beschrijft, dat ze na een tijdje van kleur veranderen, dat heb ik niet. Ik heb ook maar één kleur, zoals je ziet. Maar misschien kijk ik wel niet goed en worden ze toch wat anders van kleur. Mooi zijn ze in ieder geval. Welke kleuren heb jij en doen die het goed met deze kwakkelzomer?

Paula

• Margriet

Ik heb de Californian Giant gezaaid, hij doet het hier in NL ook goed, begint nu te bloeien, in Frankrijk veel beter, hij heeft daar duidelijk meer warmte en zon gehad.

Plaatje even geript van Internet, deze kleuren zijn het:

Gr. Margriet.

• Hibiscus

Ik mag een boon wezen maar die twee lijken niet echt op elkaar. Paula, is dat echt een Zinnia ? Die lijkt verdacht veel op een Kokardebloem (waar mijn vingertopje nog ergens tussen ligt ;-) )

Margriet, die variant van jou is echt mooi. Is dit 1 variatie of zijn op dit plaatje diverse kleuren door elkaar gezaaid/geplant ?!

Hibi.

• Hibiscus

Margriet, volgens de websites is de Zinnia een eenjarige, klopt dat ?! De “California Giant” ook ?

• ann

Dacht ook dat die van Paula een Gaillardia was maar er is ook een Zinnia die deze tweekleur heeft.

Ann

• Hibiscus

Ik heb buiten gekeken en het hart van de Gaillardia oftwel Kokardebloem is anders. Even afwachten wat Paula zelf zegt.

• Mike

De plant op de foto van Paula is duidelijk een zinnia, - kijk maar naar het blad!

Mike

• paula

Er stond toch echt Zinnia op het zakje zaad. De kokardebloem heb ik niet en ook geen zaad van gekocht.:)

Paula