Gerbera in de tuin ?!

• Hibiscus

Ik heb van mijn schoonmoeder een felgele Gerbera gekregen. Ze had de Gerbera's (4 stuks in totaal) gekocht voor de helft van de prijs bij AH. Volgens haar kunnen ze in de tuin geplant worden maar als ik info zoek over de Gerbera zie ik dat ie uit tropische gebieden komt. Op dit moment heb ik hem in de pot tussen het kattenkruid (Nepeta) gezet (dat aan de tweede bloei begint) gezet in de volle zon (zodra die er is).

Weet iemand wat ik er verder nog mee kan of moet ?! Heeft iemand ervaring met Gerbera's in de tuin ?!

• de Haan

Ik zet in het voorjaar regelmatig een Gerbera in de tuin en dat gaat goed.

Laat hem wel goed afharden.

Zet hem niet in de volle zon.

• Mike

Ze kunnen idd goed de tuin in in de zomer. In de herfst uiteraard uitgraven en oppotten en op een koele, lichte en vorstvrije plek overwinteren. Weinig water geven dan, dus de kluit mag best vrij droog zijn t/m maart. Dan langzaamaan meer water geven, evtl. verpotten en goed bemesten. Dan kunnen ze eind mei weer de grond in. Heb een rode Gerbera, die ik al zeker 10 jaar lang elk jaar goed in bloei krijg. Weliswaar in de kas elke keer, maar buiten moet dat ook lukken.

Volle zon houden ze niet zo van, halfschaduw is veel beter.

Die gele van jou, met die lange stelen, die is wel wat lastiger. Heeft een hekel aan te veel nattigheid en kwijnt dan langzaam weg. Dus als het kan, dan onder een afdakje oid.

Mike

• Hibiscus

Thanx !